Trysil redo för sommarsäsongen:  Hela listan över alla sommarens aktiviteter

Trysil redo för sommarsäsongen: Hela listan över alla sommarens aktiviteter

Sommaren är snart här och i Trysil gör SkiStar och hela destinationen sig klara för ännu en sommar med många besökare, ett brett aktivitetsutbud och evenemang. Här är en sammanställning över allt du kan göra och tips på hur du får en minnesvärd fjällupplevelse i sommar.

Öppning 26 maj

Trysil Bike Arena Gullia startar cykelsäsongen redan till Kristi Himmelsfärdshelgen med eventet ”Let’s GO”. Veckan efter, den 4 juni, arrangeras Norwegian Pumptrack Series.

Liftbaserad cykling

17 juni öppnar liften Fjellekspressen och cykelleden Magic Moose, samma helg som det populära evenemanget Utflukt. I år dubblas kapaciteten i liften, Fjellekspressen är öppet 10-16 dagligen 17 juni till 4 augusti. Alla öppettider: https://www.skistar.com/sv/vara-skidorter/trysil/sommar-i-trysil/oppettider/

Tredubbling av antalet liftbaserade cykelleder

Populära Magic Moose, en blå 7,5 kilometer lång Flow Trail, får i sommar sällskap av två nya leder. Det blir därmed en tredubbling av utbudet. De nya lederna, en röd och en blå, har också start från toppen av liften. Öppningen är planerad till i början av juli.

Flexibel och lättillgänglig cykeluthyrning

Från och med denna sommar är det också möjligt att hyra cykel via SkiStar på skistar.com och bör gärna bokas i förväg likt andra aktiviteter. Cykelhyra finns även på Sport Lodgen på de sommaröppna aktivitetshotellen Radisson Blu Resort och Radisson Blu Mountain Resort & Residences.

SkiStar Teen Camp Bike
Teen Camp Bike Trail är för barn och unga som vill upptäcka cykling i alla dess former. Välj mellan två- eller tredagarsläger. Tillgängligt från vecka 26 till 32.

Allt om cykel i Trysil i sommar: https://www.skistar.com/sv/vara-skidorter/trysil/sommar-i-trysil/cykling/

Mountainbike United:

Trysils digitala cykelguide – få enkel översikt over alla stigar, både naturliga och tillrättalagda. https://www.trysil.com/A/Destinasjon-Trysil/mountainbike-united/

Alla cykelevenemang: https://www.trysil.com/event/

Klätterparken Høyt & Lavt

Öppnar 21 maj och har öppet från 27-29 maj, och därefter varje dag fram till 20 juni, med vissa undantag. Alla öppettider: https://hoytlavt.no/trysil/info/aapningstider/

Hemma bra, borta bäst – Bo bra med ett brett utbud av boende

SkiStar Trysil erbjuder en rad olika boenden. Allt från stugor och lägenheter till SkiStars populära aktivitetshotell, Radisson Blu Resort som öppnar den 25 maj och Radisson Blu Mountain Resort & Residences, som i år också har sommaröppet fr o m 17 juni.

Radisson Blu Resort har ett varierat utbud för inomhusaktiviteter, med både spa, äventyrsbad och bowling. Här bor också Valle, som barnen kommer att kunna träffa under sommaren.

Radisson Blu Mountain Resort & Residences har förstklassig övernattning i kombination med natur, fjälluft, spa, bad, och en nyhet för sommaren: utegym. https://www.skistar.com/sv/boende/radisson-blu-trysil/

Bredden av aktiviteter:

I Trysil finns det ett överflöd av aktiviteter på sommaren. Cykling, fina vandringsturer till en av fjälltopparna, golf, älvaktiviteter, klätterpark, fiske, ridning och mycket mer. Alla aktiviteter hittar du här: https://www.trysil.com/Gjore/Sommer/

Vandring: https://www.trysil.com/Gjore/Sommer/Vandring/

Ät gott i Trysil:

Ät gott i sommar – stor variation av restauranger och matställen på fjället och i centrum. Här hittar du något för alla smaker. På Radisson-hotellen håller ett urval av restauranger öppet i sommar. Övriga restauranger: https://www.trysil.com/Spise/Sommerapent/

Alla sommarens och höstens evenemang i Trysil:

• 26-29 maj - Trysil Bike Arena Let’s GO, Gullia
  • 16-19 juni - Utflukt Terrengsykkelfestival, Fjellekspressen/Magic Moose och Gullia
  • 16-26 juni – Trysil Bike Festival, Fjellekspressen/Magic Moose och Gullia
  • 19-24 juni – Trysil Terrengsykkelcamp for ungdom, Fjellekspressen/Magic Moose och Gullia
  • 2-4 sep – MTB-United, Danmarks största MTB-festival i Trysil, Fjellekspressen/Magic Moose og Gullia.
  • 3-4 sep – Järv Eventyr, fantastisk fjälläventyr og terrängcykling i världsklass.
  • 8-11 sep – Trysilrypa
  • 16-18 sep – Familjehelg i Høyfjellssenteret, Fageråsen
  • 6-16 okt – Bike Out, Gullia
  • 7-8 okt - Trysil Food Fest, https://www.trysil.com/event/trysil-food-fest/

Scandinavian Mountains Airport:
-Trysil är mer tillgängligt för gäster utanför Norges gränser med Scandinavian Mountains Airport. BRA flyg har flera rutter Ängelholm/Helsingborg. https://www.flygbra.se/destinationer/salen

Allt om sommaren i Trysil:

SkiStar Trysil: https://www.skistar.com/sv/vara-skidorter/trysil/sommar-i-trysil/

Destination Trysil:

Fjällturismbolaget SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver fjällanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Verksamheten delas in i tre segment; Drift av skidanläggningar, Fastighetsutveckling & exploatering samt Drift av hotellverksamhet. Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien är SkiStars affärsidé att med gästerna i fokus skapa minnesvärda fjällupplevelser, utveckla hållbara destinationer, erbjuda boende, aktiviteter, produkter och tjänster av högsta kvalitet.

SkiStar Pressjour (endast akuta frågor)

Presskontakt Öppen 2 dec 2024 t.o.m. 1 maj 2025 Övriga tider på året utanför kontorstid, vänligen kontakta SkiStars kundservice på 0771-84 00 00 +46 280 841 60