Vårvinterns bästa musikfestivaler i fjällen

Vårvinterns bästa musikfestivaler i fjällen

April är vårvinterns högtid som bjuder på skidsäsongens kanske allra skönaste väder. Pisterna blir härligt mjuka och du kan njuta ordentligt av solens värmande strålar, både i och utanför pisten. Den som älskar kombinationen musik och skidåkning kommer heller inte att bli besviken i år: I Trysil introduceras nyheten WinterEnd med det senaste inom norsk musik, Åre sessions lockar flera stjärnor, Ski & rock i Sälen håller hög klass med bland andra Veronica Maggio och Hemsedal Winter finale avrundar med flera toppartister och god stämning.

-Om du gillar tanken på att åka skidor ända fram till en scen, pjäxdansa i snön och njuta av god stämning, då kommer du älska vårvinterns fullmatade skidfestivaler hos oss på SkiStar, säger Fredrik Rydén, chef för event och koncept på SkiStar.

Nyhet! WinterEnd i Trysil 20 - 23 april:
Den första upplagan av WinterEnd, som arrangeras av SkiStar i samarbete med All things live, bjuder på ett program fullspäckat med konserter, afterski och aktiviteter. Festivalen gästas av artister som Highasakite, Emma Steinbakken och El-Papi. Det blir en tre dagar lång skidfest med Poolrace och SkiStar Banked Slalom ledd av SkiStars ambassadör – snowboarddrottningen Helene Olafsen, förutom ett varierande musikprogram som erbjuder något för alla smaker, allt från indiepop till rock och hiphop.
Läs mer och boka

Åre Sessions 2023 28 april - 1 maj:
Åre Sessions är tillbaka och bjuder på härlig stämning och musik med artister i toppklass. Festivalens aktivitetsprogram erbjuder toppturer, yoga och mycket mer. Årets line-up består av bland andra Johnossi, Daniela Rathana och BELL.
Läs mer och boka

Hemsedal Winter Finale 27 april - 1 maj:
Hör upp alla skidentusiaster, Hemsedalvänner och musikfans! Hemsedal Winter Finale är tillbaka och bjuder på vårskidåkning, toppartister och god stämning. Du som inte är rädd att bli blöt är välkommen att delta i poolracet Hemsedal Splash.
Läs mer och boka

SKI & ROCK i Sälen 20-23 april:

Med riktig festivalstämning, fantastisk vårskidåkning, stora utomhusscener och grymma artister avslutar vi skidsäsongen i Sälen. Utomhusscenen gästas av bland andra Veronica Maggio och Peg Parnevik.
Läs mer och boka

Fjällturismbolaget SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver fjällanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Verksamheten delas in i tre segment; Drift av skidanläggningar, Fastighetsutveckling & exploatering samt Drift av hotellverksamhet. Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien är SkiStars affärsidé att med gästerna i fokus skapa minnesvärda fjällupplevelser, utveckla hållbara destinationer, erbjuda boende, aktiviteter, produkter och tjänster av högsta kvalitet.