Valle laddar inför sportloven – hans böcker finns nu som ljud på Storytel

Valle laddar inför sportloven – hans böcker finns nu som ljud på Storytel

Storytel presenterar nu spännande barnsagor från den populära snögubben Valle som ljudböcker i streamingtjänsten. Som en del i samarbetet mellan Storytel och SkiStar släpps nu de två äventyrsböckerna Valles Äventyr exklusivt på Storytel. Böckerna ges ut i samarbete med True Stories och är skrivna av skådespelaren och barnprogramledaren Sara Edwardsson, som också har läst in dem.

-Sportlovet närmar sig med stormsteg och lagom tills dess finns nu Valles böcker presenterade på streamingtjänsten Storytel. Perfekt tidsfördriv för barnen under resan upp till våra skidorter och passar lika bra om avkoppling efter en dag i backen, säger Linda Morell, PR Chef på SkiStar.

I boken Valles äventyr - Mysteriet i skidskolan får vi följa med Valle och skidskolebarnen på en spännande jakt efter värdefulla guldmedaljer som blivit stulna. Om tjuven och medaljerna inte hittas blir det inget Valles VM i skidbackarna.

I den andra boken, Valles äventyr - Björnen som glömde att gå i ide, möter Valle björnen Bearnaisa mitt i skidpisten en krispig vinterdag i Valleland. Björnen har missat att gå i idé nere i dalen och nu vågar hon inte ta sig dit ner själv. Valle hjälper självklart till och vi får följa med på det fartfyllda äventyret ner mot dalen.

Sedan starten av Valles skidskola 2016 har cirka 40 000 barn varje vinter lärt sig att åka skidor och under vintersäsongen 2018/2019 kramade den populära inspiratören Valle över 100 000 barn och vuxna.

Valles böcker:

Valles Äventyr – Björnen som glömde gå I ide (True Stories)

Valles Äventyr – Mysteriet i skidskolan (True Stories)

Om Storytel

Storytel är norra Europas största streamingtjänst för ljudböcker och e-böcker, med mer än 300 000 titlar i tjänsten globalt. Vår vision är att göra världen till en mer empatisk plats, genom fantastiska berättelser som kan delas och uppskattas av vem som helst, var som helst och när som helst. Storytel erbjuder både en digital distributionslösning och förlagsverksamhet. Streamingverksamheten är en abonnemangstjänst för ljudböcker och e-böcker under varumärkena Storytel och Mofibo. Förlagsverksamheten består av Norstedts, Massolit, StorySide, Printz Publishing, People´s Press, Rabén & Sjögren, B. Wahlströms, Gummerus Kustannus och Norstedts kartor. Ztory - en streamingtjänst för tidningar och magasin, blev en del av Storytel i januari 2019. Storytel finns idag på 19 marknader och har sitt huvudkontor i Stockholm.

Om SkiStar Fjällmedia

SkiStar Fjällmedia erbjuder helhetslösningar för aktivering och exponering i en brusfri fjällmiljö på Skandinaviens mest besökta skidorter.