SkiStar Trysil: Vinterns nyheter säsongen 2012/2013

SkiStar Trysil: Vinterns nyheter säsongen 2012/2013

– Park Inn Trysil Mountain Resort fick mycket beröm av våra gäster förra vintern. Nu tar vi nästa steg och förbättrar skidprodukterna i området runt hotellet. Vi har stort fokus på att bygga nya arenor i skidområdet, säger Helge Bonden, VD, Skistar Trysil.

Trysil bygger vidare på succén från i fjol

Förra vinterns nyhet, Park Inn Trysil Mountain Resort, blev en stor succé. Hotellet har gett konceptet ski in/ski out en helt ny innebörd. I år kommer tre pister i anslutning till hotellet att få elbelysning; pisterna ingår därmed i kvällsåkningen i Fageråsen. Nytt för i vinter blir också arenor på snö. Det blir helt nya arenor där hela familjen kan utmana varandra – fartfyllt, kul och spännande med andra ord! Barnområdena vid Trysil Turistsenter och Trysil Høyfjellssenter byggs också ut och kommer att utrustas med nya rullband.

Nya skidarenor

I Trysil rör sig det mesta om skidåkning och till vintern byggs det flera permanenta skidarenor som är öppna hela dagen. Det blir spännande, fartfyllda banor för hela familjen med automatisk tidtagning så att man kan tävla mot varandra.

Cross-pister för skidor och snowboard. Full fart över rollers och genom doserade velodromkurvor!

Parallellslalom. Här tävlar man i portåkning, sida vid sida – förste man ned vinner!

Speed Test arena. Här kan du mäta din hastighet i backen. Vem är snabbast i familjen?

Racing Arena. Vem är snabbast genom portarna? Tiden ser du direkt.

Mer belysning

Nytt för i vinter är elljusbelysningen i pisterna 45, 66 och 71. Park Inn Trysil Mountain Resort kommer därmed att ingå i Fageråsens kvällsåkningsutbud.

Tidigare öppettider för träningsgrupper

I vinter blir delar av snöanläggningen i Høgeggas pist 63 helautomatisk vilket betyder att Trysil kan ta emot träningsgrupper tidigare på säsongen.

Utveckling av barnområdena

Barnområdena vid Trysil Turistsenter och Trysil Høyfjellssenter vidareutvecklas till vintern och kommer bland annat att få varsitt nytt rullband.