Digitalt event med Skolon EdTalk - data och säkerhet för den digitala skolans värld

Nyhet -

Skolon EdTalk - en digital inspirationseftermiddag där vi lyfter hur vi använder digitaliseringen som kraft i klassrummet. Terminens tredje och sista tema blir data och säkerhet för den digitala skolans värld.

Skolon samlar Sveriges bästa digitala skolverktyg och läromedel på ett ställe och får dem att fungera i klassrummet. Att få det digitala att fungera i klassrummet är också ledordet för föreläsningsturnén Skolon EdTalk, som tidigare bedrivits som fysiskt event runt om i landet, men som nu lanserats i digitalt format med anledning av det rådande läget i samhället.

- I dessa tider är det viktigare än någonsin att vi krokar arm med varandra för att dela med oss av vår kunskap kring hur vi löser utmaningar i klassrummet på smartaste sätt. Vi vet alla att det senaste halvåret varit en extra prövning och jag, Team Skolon och våra föreläsare ser därför extra mycket fram emot att kunna välkomna alla digitaliseringsintresserade i skolans värld till Skolon EdTalk, berättar Erik Thorell, moderator för eventet.

Precis som tidigare står Skolon som värd för EdTalk, vilket drivs i samarbete med samarbetspartners. Under eventet med tema data och säkerhet i den digitala skolan deltar flera inspirerande talare från bland annat DigiExam och Lärande i Sverige, där följande ämnen lyfts:

• Digitalt lärande för alla - så möjliggör Skolon en säker hantering av data och personuppgifter
    Gabriel Wallén
    Customer & Content Director
  • Moderatorssamtal med Lärande i Sverige: Digitaliseringsstrategi på ett smart och säkert sätt
    Ole Lidegran
    CIO
    Lärandegruppen AB
  • Vikten av samarbete för att möta komplexiteten kring datasäkerhet & GDPR
    Martin Bergström
    Business Development Manager
    DigiExam
  • Moderatorssamtal med Fredrik Engström
    Fredrik Engström, Engström & Hellman Advokatbyrå, i samtal med moderator Erik Thorell kring vanliga frågor och utmaningar som skolledare kan ställas inför gällande huvudtemat för dagens Skolon EdTalk - data och säkerhet. Vad är viktigt att ha koll på? Vad vill DU veta kring ämnet? Maila gärna in din fråga eller vad du vill att vi ska lyfta redan nu till erik.thorell@skolon.com!

Datum: Onsdag 2 december 2020 kl 14.00 – 15.30.

Plats: Delta digitalt via Zoom, givetvis helt kostnadsfritt!

För vem passar eventet: Detta Skolon EdTalk-eventet vänder sig till dig som skolledare, samt dig som är IT- eller IKT-ansvarig. Givetvis är du välkommen, oavsett roll, om ämnet intresserar dig!

Anmälan och mer information: Klicka här för att komma till Skolon EdTalk - data och säkerhet för den digitala skolans värld.

Tips: Läs gärna mer om och anmäl dig till Skolon EdTalk - bli ett proffs på digital likvärdighet i klassrummet som går av stapeln 26 november och vänder sig till skolledare, IKT och lärare (och andra digitaliseringsintresserade, förstås!).