Skolon lanserar samlingssida och utökat stöd för distansundervisning

Skolon lanserar samlingssida och utökat stöd för distansundervisning

Med anledning av de svenska myndigheternas besked om utökad distansundervisning lanserar Skolon idag en ny samlingssida med tips och länkar för en lyckad distansundervisning från Sveriges främsta förlag och producenter av digitala skolverktyg, samt utökat stöd för befintliga användare i plattformen.

- På Skolon samlar vi digitala läromedel och skolverktyg från över 90 stycken olika förlag och innehållsleverantörer som tillsammans har en enorm kunskap om undervisning och hur deras material kan användas i de nya unika situationer som lärare nu ställs inför. Flera av dem har också tagit fram bra stöd- och guidematerial för lärare och skolledare, men det kan vara svårt att hitta just det material man vill ta del av på ett enkelt och överskådligt sätt och därför har vi nu samlat det på ett ställe, säger Sebastian Matuska, Business Director på Skolon.

Den kostnadsfria samlingssidan finns från och med idag tillgänglig som ett nytt verktyg i “Min samling” för alla lärare i Skolon. Det betyder att den är enkel att nå med ett klick för användaren. Verktyget heter “Hjälp vid distansundervisning” och finns även tillgängligt här.

- Sedan inledningen av covid-19 har vi i nära samarbete med våra partners försökt hjälpa till och stötta på en rad olika sätt och det är verkligen häftigt att se kraften i samverkan och samarbete. Vi lanserar nu också till våra befintliga användare en rad olika innehållspaket till rabatterade priser med syfte att förenkla tillgången till innehåll för de huvudmän som saknar eller är i behov av lärresurser, avslutar Lisa Holmberg, Partner Representative på Skolon.

Mer information om samtliga insatser som Skolon gör med anledning av covid-19 finns att läsa om här. För dig som är befintlig kund till Skolon och vill ha mer information om våra nya innehållspaket eller funktioner, välkommen att kontakta support@skolon.com.