Skolon rankas som Sveriges femte mest snabbväxande techföretag när Deloitte igår tillkännagav sin topplista Sweden Technology Fast 50. Under eventet deltog Skolons vd Oliver Lundgren (t.h.) och styrelseordförande Peter Mattisson (t.v.).

Skolon utsett till ett av Sveriges mest snabbväxande techbolag

Edtechbolaget Skolon rankas som Sveriges femte mest snabbväxande techföretag, och det mest snabbväxande edtechbolaget, när Deloitte igår tillkännagav sin topplista Sweden Technology Fast 50. Deloittes årliga ranking uppmärksammar de 50 snabbast växande teknikföretagen baserat på intäktsökning under de senaste åren.

När Deloitte rankar Sveriges 50 snabbast växande teknikföretag hamnar Skolon på femte plats. Listan, Sweden Technology Fast 50, baserad på ökningen av nettoomsättning över de senaste fyra åren. Rankningen inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknik, från mjuk- och hårdvara till life science, kommunikation och clean technology.

– Att vi växer snabbt är inte bara roligt för oss på Skolon, utan det betyder också att vi gör skillnad både för allt fler lärare och elever i skolan. Vi är otroligt stolta över att hamna så högt på Deloittes lista och ser det som ett kvitto på att vår tjänst är uppskattad. Ser man på vilka andra framgångsrika tillväxtbolag som nämnts på listan genom åren, så är det en stor ära, säger Oliver Lundgren, vd och grundare Skolon.

Skolon är det enda edtechbolaget i toppen av listan och är således Sveriges mest snabbväxande edtechbolag.

Technology Fast 50 grundades 1995 i USA och I Sverige har Deloittes rankat de snabbast växande teknikföretagen sedan 2004. Bland de tidigare rankade företagen finns bland andra iZettle, Fingerprint Cards, Star stable Entertainment, Rebtel, Trustly Group, Compricer, Elskling, Kivra, Kognity, Teamtailor Pinmeto, Acast och Mentimeter.

– Det är så roligt att få uppmärksamma och fira företagen i årets Deloitte Sweden Technology Fast 50. Bolagen på listan, och deras smarta lösningar och tjänster, speglar Sveriges ledande position inom innovation, entreprenörskap och digital transformation. Att kvalificera till en plats på listan är en imponerande bedrift och vi ser fram emot att följa dessa företag framöver, säger Ester Sundström, partner och ansvarig för Deloitte Sweden Technology Fast 50.

Läs mer Deloittes Sweden Technology Fast 50 på fast50.se.