Oliver Lundgren, vd för Skolon, mottog under fredagskvällen priset för Årets unga entreprenör på Blekinges näringslivsgala Guldeken. Till vänster i bild, Kattis Ahlström, kvällens konferencier.

Skolons vd Oliver Lundgren prisas som Årets unga entreprenör på Guldeken

Skolons vd Oliver Lundgren utsågs under fredagen till Årets unga entreprenör på Blekinges näringslivsgala Guldeken.

Den 29 oktober hölls Blekinges näringslivsgala Guldeken, en gala som belönat goda prestationer inom näringslivet sedan 1995. I år var en av vinnarna Oliver Lundgren, vd på Skolon, som mottog Almis pris för Årets unga entreprenör.

– Det känns väldigt roligt att jag fick ta emot priset som Årets unga entreprenör i år. Det är hedrande att utses som vinnare bland andra kompetenta entreprenörer, och det här är ett pris jag delar med hela vårt grymma team. Skolons framgångar är en laginsats, säger Oliver Lundgren.

Almi Blekinges motivering till priset lyder:

“Handlingskraft, nytänkande och mod kännetecknar årets vinnare. En självklar ledare och entreprenör som driver företag med enorm potential - och är en sann visionär som gärna utforskar nya branscher med känslan av att ”the sky is the limit”. Guldeken för Årets unga entreprenör går till: Oliver Lundgren.”

Övriga nominerade i kategorin var Anton Olsson och Emma Sturesson, Diabetic Box och Hjalmar Forell, Forell VVS Teknik.

Om Årets unga entreprenör

Utmärkelsen Årets Unga Entreprenör delas varje år ut till en ung entreprenör, 18-30 år, som under året utmärkt sig, visat på framgång på ett såväl personligt som affärsrelaterat plan samt är en förebild för andra. Personen har kvalitéer och ett engagemang som inspirerar till fler entreprenörer i Blekinge. Ledorden är ansvarstagande, entreprenöriell, inspirerande och målinriktad.

Utöver Årets unga entreprenör utsågs även vinnare i priserna Blekinges Turismpris, Made in Blekinge, Hållbara Blekinge, Årets tillväxtpris, Bästa Blekingeföretag och Årets Blekingeambassadör. Dessutom delades stipendiet #tillsammans ut på galan.