Skolporten sammanställer pedagogisk forskning år 2020

Hur såg svensk pedagogisk forskning ut under år 2020? I årets upplaga av Pedagogisk forskning som följer med som bilaga till senaste numret av Skolportens magasin presenterar vi samtliga avhandlingar under det gångna året inom forskningsområdet skolan och förskola. Du hittar också intervjuer med forskare vars avhandlingar valts ut som favoriter av Skolportens lärarpanel. Dessutom presenteras forskaren som skrivit årets mest lästa avhandling på Skolportens webb.

Sedan 2006 bevakar Skolporten systematisk relevant forskning inom skolan och förskola. Vi intervjuar årligen drygt 100 forskare och publicerar deras forskningsresultat på Skolporten.se, i forskningsmagasinet Skolporten och i digitala nyhetsbrev.

För mer information vänligen kontakta:

Moa Duvarci Engman, chefredaktör, forskningsmagasinet Skolporten, tel 073-506 46 49, moa.engman@skolporten.se

Susanne Sawander, forskningsredaktör, tel 070- 310 18 29, susanne.sawander@skolporten.se

• fou
  • skola