Gå direkt till innehåll
Knappt 4 timmar. Så lång tid tog det från att emissionen öppnade för allmänheten till den var fulltecknad. Vi är på helt rätt väg konstaterar Jon Bengtsson, nöjd grundare och VD på SkyMap.

Emissionen fulltecknad på några timmar

Mindre än fyra timmar efter att emissionen öppnade för allmänheten var den fulltecknad. Det meddelade Pepins i en nyhet på sin webbsida tidigare idag. Det betyder att SkyMaps nyemissionen på sammanlagt 6 miljoner kronor, varav 2,1 miljoner via Pepins ägarbolag SkyMap Partners, nu är i hamn.

- Vi är oerhört glada över det förtroende vi har fått och ska göra allt vi kan för att förvalta det väl. Dessutom är det roligt att få välkomna ett antal nya ägare. Under dagen har vi fått samtal från flera kunder som har valt att köpa aktier i SkyMap och det känns som ett bra bevis på att vi är på helt rätt väg, säger Jon Bengtsson som är grundare och VD.

Fönstret för att köpa aktier var planerat att hålla öppet till klockan 12.00 imorgon fredag, men eftersom emissionen blev fulltecknad fick det stängas i förtid. Nu startar arbetet med att genomföra den plan som SkyMap satt upp inför emissionen.

- Genom emissionen har vi tagit in det kapital som behövs för att ta nästa steg i vår utveckling. Vår tillväxtplan är ambitiös och kommer att kräva hårt arbete, men vi känner oss trygga med att vi kommer att lyckas. Bygg- och fastighetsbranschen har blivit mogen för digitalisering, och vi är i helt rätt fas med våra digitala tjänster, konstaterar Jon.