Röda linjen stannar inte vid Slussen i ena riktningen två kvällar och morgnar

Röda linjen stannar inte vid Slussen i ena riktningen två kvällar och morgnar

Under torsdag kväll och fredag morgon den 15-16 samt 22-23 december kan man inte gå av Röda linjen vid Slussens tunnelbanestation – först i riktning från T-Centralen, därefter i riktning mot T-Centralen. Det beror på takarbeten över plattformarna.

Arbetet med att rusta upp Slussens tunnelbanestation pågår för fullt. Under två nätter i december ska SL göra hål i plattformstaket för att sedan kunna dra ledningar till bland annat nya hissar. Det påverkar resor till och från Slussen under två kvällar och morgnar.

Från torsdag 15 december klockan 19 kan den som reser med Röda linjen inte gå av tåget vid Slussen i riktning från T-Centralen. Det gäller fram till fredag klockan 10 dagen därpå. Resenärer som kommer från Mörby centrum eller Ropsten och ska åka till Slussen kan i stället gå av vid Gamla stan och byta till Gröna linjen, som stannar vid Slussen.

En vecka senare gäller det i omvänd riktning. Från torsdag 22 december klockan 19 kan den som reser med Röda linjen inte gå av tåget vid Slussen i riktning mot T-Centralen. Det gäller fram till fredag klockan 10 dagen därpå. Resenärer som kommer från Fruängen eller Norsborg kan i stället åka vidare till Gamla stan för att byta tåg och åka tillbaka en station till Slussen.

Mer om arbetena på Slussen på Region Stockholms webbplats.

Presstjänsten

Sophie Gunnarsson

Claes Keisu

Elin Lindström

Natalie Nordenswan

Andreas Strömberg

Presskontakt Presschef 08-123 315 50

Det här är SL

Varje dag reser 700 000 personer med SL. Vi har det övergripande ansvaret för att du som bor i Stockholms län ska ha tillgång till en väl fungerande kollektivtrafik.

SL har i uppgift att utveckla och hitta nya lösningar för kollektivtrafiken. Det är också SL som ska handla upp trafik och se till att de som kör trafiken följer ingångna avtal. SL är i dag en förhållandevis liten organisation med ungefär 900 anställda. Men SL-trafiken sysselsätter 10 000 personer.

SL arbetar med att ge dig en prisvärd kollektivtrafik med bättre kapacitet och högre kvalitet, vilket vi hoppas leder till att fler och fler väljer SL i stället för bilen. Det är bra såväl för människor som för djur och natur i Stockholm.

Storstockholms Lokaltrafik, SL
Lindhagensgatan 100