Jens Lackmann ny produktions- och utvecklingschef på Slättö

Slättö har rekryterat Jens Lackmann till tjänsten som ny produktions- och utvecklingschef. Lackmann kommer närmast från tjänsten som vd för Strabag Projektutveckling.

Jens Lackmann är utbildad vid Stockholm Universitet och Stockholm School of Economics Executive Education. Han har tidigare haft chefsbefattningar inom bland andra Fabege, Peab och Platzer.

– Jens Lackmann är varmt välkommen till oss på Slättö. Jens breda erfarenhet inom produktion och utveckling passar väl in den fas vi för närvarande befinner oss i. Slättö är i stark tillväxt och har en ökad efterfrågan att möta. Jens ger ökad förmåga inom produktion som kommer alla våra projekt tillgodo, säger Johan Karlsson, vd för Slättö Förvaltning.

– Slättö är ett mycket spännande företag. Jag ser fram emot att vara en del av den fortsatta utvecklingen, säger Jens Lackmann, tillträdande produktions- och utvecklingschef på Slättö Förvaltning.

Jens Lackmann, tel. mobil. 070 288 76 99eller E-post: jens.lackmann@slattoforvaltning.se

För koordination: Mårten Granberg, tel. mobil. 070 764 01 00

Besök även: www.slattoforvaltning.se

Slättös affärsidé är att direktinvestera i nyproducerade hyresfastigheter i svenska tillväxtorter. Slättö äger per årsskiftet 2015/2016 nyproducerade hyresrätter och projekt som vid färdigställande uppgår till ett samlat värde om drygt 6 000 Mkr. Portföljen omsluter drygt 3 100 lägenheter uppgående till totalt knappt 180 000 kvm bostadsarea. Drygt 20 000 kvm är uthyrd under förvaltning, resterande del är under utveckling med färdigställande under 2016 och 2017. Slättö har en etablerad närvaro i kommunerna Karlstad, Knivsta, Linköping, Norrköping, Norrtälje, Stockholm, Umeå, Upplands-Bro, Västerås och Örebro.