Kent Edh Jansen rekryteras till Slättö som Client Relationship Director

Slättö har rekryterat Kent Edh Jansen till rollen som Client Relationship Director. Kent kommer att fokusera på uppsökande verksamhet inom transaktion samt utveckla bolagets investerarrelationer.

Edh Jansen kommer närmast från en position som Sourcing Manager på Nordier Property Advisors där han sedan 2014 ansvarat för affärsgenerering och kundrelationer. Han har tidigare arbetat med sponsring inom nöjes- och musikbranschen samt fundraising för ideella organisationer som BRIS och Hjärnfonden i eget bolag under perioden 1984–2014.

- Slättö växlar upp sitt IR-arbete samtidigt som vi delvis strukturerar om våra processer inom området. Sedan tidigare har vi en intressant bas av nordiska institutioner och större family offices, under kommande år räknar vi även med att välkomna aktörer från den europeiska kapitalmarknaden som våra kunder. Kent är en omtyckt person med ett omfattande kontaktnätverk och jag ser fram emot att välkomna honom till vårt team, kommenterar Johan Karlsson, vd på Slättö.

- Det känns väldigt roligt att få ansluta till ett så skickligt och drivet bolag som Slättö och tillsammans med bolagets fantastiska team få vara delaktig i resan framåt. Affärer stärks av relationer och jag ser med spänning fram emot att utöka och förstärka Slättös kontakter mot marknaden, kommenterar Kent Edh Jansen.

Kent tillträder den nya rollen i mars 2020.

För ytterligare information:
Johan Karlsson via e-post: johan.karlsson@slatto.se

För koordination:
Daniel Lyckhammar via e-post: daniel.lyckhammar@slatto.se

Besök även: www.slatto.se

• svenska
  • slättö

Slättös vision är att vara en ledande investerare och ägare inom fastighetsområdet. Genom ett ansvarsfullt, hållbart och engagerat arbete skapar Slättö långsiktiga relationer med hyresgäster, kommuner och investerare.