Per Berggren ny styrelseordförande i Slättö

Per Berggren har en gedigen erfarenhet från fastighetsbranschen med roller i ledande befattning från bland annat Wihlborgs Fastigheter AB, Fabege AB (publ), Bostads AB Drott och Skanska Fastigheter Stockholm Aktiebolag samt som verkställande direktör för Jernhusen AB och Hemsö Fastighets AB.

Per har arbetat med exploateringsfrågor och utvecklingsprojekt i många av Sveriges kommuner och har en omfattande erfarenhet av att arbeta mot den offentliga sektorn samt i bolag med publik profil.

• Slättö är mitt uppe i en spännande utvecklingsfas som jag ser fram emot att leda tillsammans med övriga styrelsen, säger Per Berggren, styrelseordförande i Slättö.

Per Berggren är dessutom styrelseledamot i Castellum AB, BRIS samt SSM Holding AB. Han har läst ekonomi vid Stockholms universitet och är utbildad civilingenjör i väg- och vattenbyggnad vid Kungliga Tekniska Högskolan.

• Charlotte Axelsson har varit väldigt betydelsefull för Slättös hittillsvarande utveckling och jag är väldigt glad att hon fortsätter i styrelsen som ledamot. Nu ser jag fram emot att intensifiera arbetet med Per och ta del av den stora erfarenhet han har av fastighetsutveckling och företagsbyggande, säger Johan Karlsson, VD i Slättö.

Johan Karlsson, VD, johan.karlsson@slattoforvaltning.se, 070-363 55 09
    Per Berggren, styrelseordförande, per.berggren@slattoforvaltning.se

Slättö utvecklar, äger och förvaltar nya bostäder i svenska tillväxtområden. Genom ett ansvarsfullt, hållbart och engagerat arbete skapar Slättölångsiktiga relationer med hyresgäster, kommuner och investerare.