Ulrika Danielsson och Magnus Meyer nya styrelseledamöter i Slättö

Ulrika Danielsson från Castellum och Magnus Meyer från WSP valdes till nya styrelseledamöter vid Slättö Förvaltnings årsstämma 2018.

Ulrika Danielsson är ekonomi- och finansdirektör/CFO i Castellum och utbildad civilekonom. Magnus Meyer är VD för WSP Sverige och WSP Europe, utbildad civilingenjör samt har en teknologie licentiatexamen.

Charlotte Axelsson lämnar sin post som ledamot i styrelsen i Slättö Förvaltning för att fokusera på sin roll som styrelseordförande i Slättö Projektutveckling.

Johan Karlsson lämnar styrelsen men är föredragande i sin roll som VD och är fortsatt indirekt huvudägare i koncernen genom Slättö Invest.

- Styrelsen får en god förstärkning med två nya ledamöter vilka tillför Slättö god kompetens och omfattande erfarenhet beträffande fastighetsfrågor, i vidare bemärkelse; IR, finansieringsfrågor, internationell kapitalmarknad och styrelsearbete i allmänhet, säger Per Berggren, arbetande styrelseordförande.

Övriga styrelseledamöter omvaldes och är enligt nedan.

Per Berggren, styrelseordförande
Barbro Lilieholm, ledamot
George Ehrnrooth, ledamot
Ulrik Bergmark, ledamot

Per Berggren, tel. mobil. 070-553 80 48 eller e-post: per.berggren@slattoforvaltning.se

Besök även: www.slattoforvaltning.se

Slättö utvecklar, äger och förvaltar nya bostäder i svenska tillväxtområden. Genom ett ansvarsfullt, hållbart och engagerat arbete skapar Slättö långsiktiga relationer med hyresgäster, kommuner och investerare.