Andreas Wallin nomineras till Årets skidinspiratör 2015!

Andreas Wallin nomineras till Årets skidinspiratör 2015!

Den 1 maj i Åre avslöjar vi vem som blir årets skidambassadör, årets skidinspiratör och årets snöflinga! Vinnarna koras under festliga former i samband med Svenska skidanläggningars organisations årsmöte. Välkommen på prisutdelning!

Årets skidinspiratör

Priset tilldelas en enskild individ som på ett innovativt sätt medverkat till att sprida skidglädje, skapa friktionsfri semester och vinna nya gäster.

Nominerade:

David Ny, Scandinavian Shaper. Motivering: Din ödmjukhet är lika beundransvärd som dina kunskaper och meriter. Säkerhet genomsyrar ditt tankesätt samtidigt som din kreativa förmåga verkar gränslös. Du är en förebild för många unga, vars snöintresse helt och hållet är din förtjänst.
Kontakt: David Ny, 0705-721016, david@scandinavianshaper.com

Andreas Larsson, Snowcamp Säfsen. Motivering: Snowcamp tar tillvara den enorma glädje, nyfikenhet och energi som bara finns hos barn och unga. Att erbjuda en inspirerande och utvecklande actionmiljö är en livsviktig introduktion till en sundare livsstil, byggd på lust och lycka. Framtidens snöinspiratörer börjar som snowcampare!
Kontakt: Andreas Larsson, 070-6979337

Andreas Wallin, sportchef Hassela Ski. Motivering: Du är en glädjespridare utan dess like och din subtila förmåga att vara lyhörd för omgivningen är exklusiv. Att ge det lilla extra är lättare sagt än gjort, utom när det gäller dig. Gäst eller medarbetare, det är dig man vill träffa i varje skidanläggning.
Kontakt: Andreas Wallin, 0703-197584

Årets skidambassadör

Priset tilldelas en tilldelas en skidanläggning för ett utomordentligt engagemang och en idérikedom som bidragit till att utveckla branschen på ett område – verksamhetsmässigt eller geografiskt – långt utöver det vanliga.

Nominerade:

Väsjöbacken. Motivering: Väsjöbacken är en enda stor kärleksförklaring till livet i en skidanläggning. Med lika delar effektivitet och kreativitet har varje stockholmare fått en liten och gnistrande pärla inom räckhåll, där glädje till snö väcks, förstärks och förevigas.
Kontakt: Olle Karlsson, 0707-400351

Kläppen. Motivering: Parkproffs med oslagbar stämning, snöläggning och gästfokus. Med internationell ryktbarhet värnas och vårdas en schysst och överraskande snösportprodukt, som står i en klass för sig. Det är i Kläppen det händer.
Kontakt: Gustav Eriksson, 0706-907169, gustav.eriksson@klappen.se

Vallåsen. Motivering: Med stor professionalism och medvetet nyttjande av de förutsättningar som står till buds lyckas Vallåsen skapa fjällkänsla på låglandet. Att bygga god business av det man har är en konst, som ni till fullo behärskar.
Kontakt: Jesper Malmquist, 0706-510458, jesper.malmquist@vallasen.se

Årets snöflinga

Priset Årets snöflinga tilldelas den individ, grupp eller organisation som valt en kreativ och nyskapande väg för att öka nyfikenheten på och intresset för skidåkning som glädjekälla i Sverige.

Nominerade:

Valle. Motivering: Det Valle vill vill alla! Lekfullt, finurligt och pedagogiskt lockar familjens bästa maskotvän till härliga snöäventyr. Genom Valle väcks nyfikenhet, kämpaglöd och livslång lust till uteliv, där rosiga kinder och rufsiga frisyrer vittnar om god hälsa.
Kontakt: Niclas Sjögren-Berg, SkiStar, 0706-339051

Liljaskolan. Motivering: Snö förenar. Blivande instruktörer möter ensamkommande flyktingar som aldrig snösportat. I skidbacken möts mod och medkänsla, skratt och samhörighet. Men bäst av allt, här möts ungdomar från skilda världar, som banar väg för integration på riktigt.
Kontakt: Mattias Hägglund, tränare, 0705-254835 eller Carl-Gustaf Hellquist, 0706-559121

Projekt Vildmarken. Motivering: Att vara tjej och ta plats är fortfarande ingen självklarhet. Projekt Vildmarken peppar och preppar unga förortskvinnor att våga möta såväl fjällvärlden som världen i stort. Att klara sig i utförsbacken ger självkänsla för resten av livet.
Kontakt: Nancy Bjerregaard, 0762-402528

Snö, en viktig inkomst- och glädjekälla

Genom priserna vill Svenska skidanläggningar stärka och uppmärksamma ett yrkesval som många gånger kämpar i uppförsbacke. Att ha snö som profession kräver passion, uppfinningsrikedom och mycket is i magen!

Regioner