Titti Rodling blir ny vd för SLAO

Titti Rodling blir ny vd för SLAO

Titti Rodling tillträder som ny vd för SLAO, Svenska Skidanläggningars Organisation, efter årsskiftet. Hon är civilekonom med inriktning mot kommunikation och har bland annat varit informationschef för alpina VM och kommunikationschef för Milko Mejerier.

– Jag är glad för förtroendet. Det känns otroligt spännande att tillsammans med anställda, medlemsanläggningar och styrelse få arbeta med att hållbart utveckla branschen. De svenska skidanläggningarna spelar en central roll i den växande besöksnäringen, säger Titti Rodling, tillträdande vd för SLAO, Sveriges Skidanläggningars Organisation.

Närmast kommer Titti Rodling från en tjänst som senior konsult på kommunikationsbyrån Trampolin PR i Östersund. Där har hon arbetat med strategisk kommunikationsplanering, rådgivning, undersökningar, omvärldsanalys och utbildning.

Förutom uppdraget som informationschef för VM 2007 och kommunikationschef för Milko Mejerier har hon arbetat som kommunikations- och affärsutvecklingskonsult inom besöksnäringen. Titti Rodling har också en lång skidkarriär bakom sig som aktiv i alpina landslaget.

– Vi är mycket glada över att ha rekryterat Titti. Hennes bakgrund och yrkeskunskaper gör henne väl lämpad att leda och utveckla såväl arbetet i vår bransch som vår roll i svensk besöksnäring, säger Mikael Santoft, styrelseordförande i SLAO.

Titti Rodling tillträder tjänsten som ny vd för SLAO den 1 februari 2016, och efterträder då nuvarande tillförordnade vd:n Hans Gerremo.

Mikael Santoft, styrelseordförande, SLAO, 070-520 36 00

Titti Rodling, tillträdande vd för SLAO, 070-339 20 07

Fotograf: Sandra Lee Pettersson, fritt för publicering.

SLAO – Svenska Skidanläggningars Organisation – har drygt 250 medlemmar som är verksamma inom liftverksamhet, uthyrning av skidutrustning och professionell skidskola. SLAO verkar för att Sveriges skidanläggningar ska vara säkra och attraktiva samt erbjuder medlemmarna kontinuerlig kompetensutveckling. SLAO samarbetar även med branschorganisationerna VISITA och SCR. Under vintersäsongen 2014-2015 tog SLAOs medlemmar emot cirka två miljoner turister.