Slättö Value Add I AB (publ) offentliggör resultat från återköpserbjudande

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL, ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I USA, DESS TERRITORIUM OCH BESITTNINGAR (INKLUSIVE PUERTO RICO, DE AMERIKANSKA JUNGFRUÖARNA, GUAM, AMERIKANSKA SAMOA, WAKEÖARNA, NORDMARIANERNA, VARJE DELSTAT I USA OCH DISTRICT OF COLUMBIA) ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON, SÅSOM DEFINIERATS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON JURISDIKTION DÄR UTGIVANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG. DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT KAN STRIDA MOT LAG I VISSA JURISDIKTIONER (I SYNNERHET USA OCH STORBRITANNIEN)

Slättö Value Add I AB (publ) AB (publ) (“Bolaget” eller ”Slättö”) offentliggör resultatet från återköpserbjudandet ("Återköpserbjudandet") till innehavare av upp till 100 miljoner av Bolagets utestående seniora osäkerhetsställda obligationer med rörlig ränta 2021/2025 med ISIN SE0015194147 och utestående belopp om SEK 500 miljoner (”Obligationerna”). Återköpserbjudandet löpte ut kl. 12:00 CET den 30 mars 2022. Bolaget, i enlighet med villkoren för Återköpserbjudandet, har godkänt återköp om SEK 100,000,000.

Slättö avser att färdigställa Återköpserbjudandet och priset för Obligationerna i Återköpserbjudandet uppgår till 103,75% av nominellt belopp. Slättö kommer även att betala upplupen och obetald ränta på Obligationerna på likviddatum i enlighet med villkoren för Obligationerna. Likvid för Återköpserbjudandet förväntas att redovisas omkring den 5 april 2022.

Dealer Manager och Tender Agent:
Pareto Securities AB: psbondissue@paretosec.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Linnéa Lindgren, Head of financing, Slättö Förvaltning AB
linnea.lindgren@slatto.se

Denna information är sådan information som Slättö Value Add I AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 mars 2022 kl. 14:45 CEST.