SPT vinnaren Ida Jarlskog

Slazenger Padels nya tillskott - SPT vinnaren Ida Jarlskog

Årets första tillskott blir Swedish Padel Tour-vinnaren Ida Jarlskog.

Ida Jarlskog kommer att spela in det nya året med sitt eget Slazenger Challenge No.2 padelracket vars optimerade kontroll passar hennes fartfyllda stil, särskilt hennes signatur; tvåhandsbackhand. Idas första intryck av Slazenger var stilrena och snygga produkter med mycket god, och uppenbar kvalitet. Dessutom har hon länge reagerat på lyxfaktorn som Slazenger-spelares utrustning haft.

Slazenger Padel fick upp ögonen på stjärnskottet lika snabbt som hon tog sig till toppen av den svenska padel-eliten. I höstens SPT 6 tog Jarlskog tillsammans med Helena Wyckaert hem sin allra första SPT-seger mot Cornelia Lister & María Picio. Vem är Ida Jarlskog och var kommer hennes driv ifrån?

Ida föddes i Lund och har under i stort sett hela sin uppväxt spelat och tävlat inom tennis. I tonåren flyttade hon till tennismetropolen Båstad för att gå tennisgymnasium, varpå hon flyttade till USA för att spela tennis på collegenivå, samtidigt som hon studerade en kandidatexamen i kemi. Under coronapandemin introducerades hon till padel, vilket sådde ett frö och bara ett år därpå återvände hon till Sverige, redo att satsa fullt ut på sporten.

Under 2022 lyckades hon klättra till en 4e plats inom Sveriges damrankning, men hon känner fortfarande att hon har mycket mer att ge och trots sin nyfunna framgång är hon ödmjuk inför vad som väntar henne i framtiden. Stjärnskottets mål med padeln är att bli så bra som hon kan bli och under de kommande två åren satsar hon på att utveckla sitt spel tillräckligt att hon kan hålla en bra WPT previa nivå.