Slopetrotter Skitours: Rekordmånga skidguider till Alperna nästa säsong

Nysnö, solsken, välpreparerade pister och glada gäster är vad en skidguide för Slopetrotter Skitours kan förvänta sig under en arbetsdag i Alperna. Att trycket på jobbansökningar som skidguide ökar för varje år är därför kanske inte så konstigt. Med fler destinationer på programmet än tidigare och en målsättning om att ha fler gäster än någonsin är skidguidernas jobb av högsta betydelse för Slopetrotter Skitours tillväxt. Företaget förväntas ha över 150 skidguider nere i Alperna nästa säsong och arbetet för att hitta kompetenta skidguider är redan igång.

Slopetrotter Skitours arbetar ständigt på att kvalitetssäkra guidernas arbetsrutiner nere i Alperna för att se till att gästerna får bästa möjliga service och support när de väl anländer till respektive destination. Slopetrotter Skitours söker skidguider som pratar danska, svenska, norska och finska varpå ansökningarna sker på tvärs över språken och länderna. Likt all annan planering inför nästa säsong är arbetet med att finna kompetenta skidguider redan igång och företaget har bland annat redan varit på intervjuturné en första omgång både i Danmark och Sverige.

-Vi lägger stor vikt på att finna de rätta personerna som kan vara med och leverera service i högklass och sprida skidåkarglädjen vidare till våra gäster, säger Emelie Karlsson, guidechef Slopetrotter Skitours. Vi är noga med att försäkra att våra guider har rätt kompetens och de rätta verktygen för att sköta jobbet på bästa sätt väl nere på destinationerna, varpå vi har flera intervjusteg och guidekurser innan de åker ut till respektive destination i början på december, fortsätter Emelie.

Som skidguide för Slopetrotter Skitours kan du vara anställd som destinationschef, säsongsguide, högsäsongsguide och veckoguide, beroende på hur länge du har möjlighet att vara utstationerad. Att jobbet som skidguide är uppskattat märks både från gästers utlåtanden och arbetstagarna själva. Att det dessutom är en god väg in i resebranschen är även ett faktum då hälften av Slopetrotter Skitours anställda hemma på huvudkontoret en gång i tiden även arbetat som skidguide nere i Alperna.

För mer information om arbetet som skidguide för Slopetrotter Skitours, vänligen kontakta:
Emelie Karlsson, guidechef Slopetrotter Skitours