45 Dagar On Tour lyfter landets verkliga jobbskapare

Sommarturnén 45 Dagar On Tour har nu avverkats till 50%. Efter Stefan Löfvens tal till nationen där han hyllar storindustrin som landets hjältar bjuder Mats Eriksson, styrelseledamot Småföretagarnas Riksförbund och ansvarig för sommarturnén, in Löfven till att följa med på resten av resan. En resa där man lyssnat på hur småföretagen i landet har haft det under den tuffa tid som varit för att i höst kunna blicka framåt och omvandla berättelserna till konkreta åtgärder som gynnar landets verkliga jobbskapare.

Under 23 Dagar har nu småföretagare landet över delat med sig av känslor, tankar, kämpaglöd och framtidstro som hjälpt dem ta sig igenom en svår tid av restriktioner och nedstängningar. Efter Löfvens tal där han totalt ignorerade småföretagen som tålmodigt väntat på trubbiga stödpaket, kämpat för att ta hand om sina anställda och trots detta ändå fortsatt hålla vardagen vid liv i vårt samhälle så valde Mats att sätta ner foten rejält mot Stefan Löfven. Det resulterade i denna debattartikel i Expressen: Sveriges småföretagare kokar av ilska, Löfven!

Han fick dessutom en intervju med Elisabeth Svantesson, ekonomisk-politisk talesperson för Moderaterna, som även hon instämmer i att det är beklämmande att inte lyfta de människor som står för en så stor del av Sveriges jobbskapande och välfärd. Intervjun finns att se här: Småföretagare får fortfarande inget erkännande av Stefan Löfven.

45 Dagar On Tour befinner sig just nu på väg in i Uppland för att besöka Roslagen och sedan ta sig vidare ned mot Norrtälje och Stockholm. Torsdag och fredag kommer att handla om hur det är att driva företag i Stockholms skärgård.

Om 45 Dagar On Tour:
Under 45 dagar reser Mats Eriksson, styrelseledamot i Småföretagarnas Riksförbund och grundare av En Företagares Vardag, och Ingrid Ohlsson, styrelseledamot Småföretagarnas Riksförbund och ansvarig för Attitydresan, runt på en sommarturné genom Sverige. Ackompanjerade av musikern Johan Eriksson tar de pulsen på Sveriges småföretagare på ett 60-tal orter, från Kangos i norr till Ystad i syd med avspark i Stockholm.

För mer information vänligen kontakta:
Mats Eriksson
, styrelseledamot Småföretagarnas Riksförbund, grundare En Företagares Vardag och ansvarig för 45 Dagar On Tour.
Mail: mats.eriksson@smaforetagarna.se