Taxiflyg WaltAir etablerat på Smaland Airport

Ett taxiflygbolag är nu etablerat på Smaland Airport. WaltAir Europe AB med verksamhet i Stockholm och Norrköping expanderar nu sin verksamhet till Växjö och Smaland Airport. Bolaget grundades 1997 och förfogar över tre stycken flygplan, varav två affärsjet av fabrikat Cessna Citation och en turbopropp av fabrikat Beechcraft King. Planen tar 5 till 9 passagerare och har en räckvidd upp till 2 780 km. WaltAirs VD Tobias Holmgren är bördig från Småland liksom de platsansvariga piloterna Boris Haid som bor i Älmhult och Jonas Hellström som kommer från Alvesta. -Det känns mycket roligt att vara med om att etablera WaltAir på ”hemmaplan” säger Tobias Holmgren. Vi har märkt en stor efterfrågan på företagsanpassade flygresor i regionen och kan konstatera att Smaland Airports geografiska läge och expansiva ambition underlättar vår etablering. -Ett taxiflyg har funnits på vår önskelista under en längre tid säger Jan Fors, VD för Smaland Airport. WaltAirs etablering stämmer därför väl överens med vår strävan att erbjuda regionen olika typer av flyg. Regionens näringsliv har nu möjligheten att finna ett tidsanpassat och kostnadseffektivt flyg. För mer information kontakta Smaland Airports VD Jan Fors på 0705-758510 eller WaltAirs VD Tobias Holmgren på 0734-200 223