Redha Cherif ny VD på Smart Refill

Fintechbolaget Smart Refill i Helsingborg AB har utsett Redha Cherif till ny VD från och med 15 februari. Redha är sedan april 2020 bolagets Chief Technology Officer (CTO) och kommer närmast dessförinnan från rollen som CTO på det finska konsultbolaget Wunderdog. Redha har även lång erfarenhet från Sony Mobile, Ericsson Mobile Platforms och Point Transaction Systems AB (nu VeriFone Inc.).

- Jag känner mig verkligen hedrad över att blivit tillfrågad att leda vårt bolag och över det stöd som jag har fått från kollegorna; samtidigt står jag ödmjuk inför utmaningen. Efter att ha lett bolagets innovations- och utvecklingsarbete är jag väl insatt i vad vi kan erbjuda och vad våra kunder strävar efter. Därför kan jag bara vara optimistisk över Smart Refills framtid, säger Redha Cherif.

Vad kan vi förvänta oss från Smart Refill i framtiden?

- Idag är Smart Refill det ledande fintechbolaget för telekomoperatörer på den nordiska marknaden. Framöver ska vi göra oss än mer relevanta för våra befintliga partners genom ett utökat erbjudande, samt bli det självklara valet för telekomoperatörer i resten av Europa. Exempelvis positionerar sig våra telekomkunder allt mer inom media, e-handel och IoT vilket innebär diversifierade erbjudanden och nya affärsmodeller. I den utvecklingen behöver de en partner som har förmåga att ta fram skräddarsydda betallösningar. Istället för att utgå från grundfunktionen, att kunna “ta betalt”, är vår lösning byggd från grunden för att passa telekomoperatörernas behov och öka deras affärer. Det är revolutionerande!

Styrelseordförande Git Sturesjö Adolfsson kommenterar:

- Vi är glada över att Redha, med sin solida kunskap inom såväl det tekniska som affärsmässiga fältet, nu tar klivet från CTO till CEO. Redha har en stark entreprenöriell ådra som ligger helt rätt i tiden för Smart Refills tillväxtresa. Styrelsen är övertygad om att Redhas arbete kommer stärka organisationen internt och förbättra för befintliga och kommande partners.

- Jag vill även passa på att tacka avgående VD Henric Ungh för det arbete han utfört för Smart Refill. Han har framgångsrikt expanderat organisationen med stärkt mångfald och atmosfär samt på andra plan lagt en solid grund som Redha nu kommer bygga vidare på, avrundar Git.

*************************

Namn: Redha Cherif
      Ålder: 47
      Bor: Limhamn, Malmö
      Tidigare anställningar (i urval): Wunderdog, Sony Mobile, Ericsson Mobile Platforms och Point Transaction Systems AB (nu VeriFone Inc.)
      Övriga uppdrag (i urval): Var med och grundade den ideella organisationen Talent Without Borders
      Aktuell: Ny VD på Smart Refill i Helsingborg AB

*************************