Smart Refill lanserar kioskvältare i Finland

Helsingborgsföretaget Smart Refill utökar samarbetet med mobiloperatören Sonera i Finland. Smart Refills plattform för laddnings- och betaltjänster ska användas av den finska retailkedjan R-kioski i runt 600 butiker. Smart Refill levererar sedan tidigare laddningsapplikationer åt Sonera och Tele Finland där samarbetet nu utökas genom att även lansera ett laddningsgränssnitt för butiker.

Samarbetet innebär att Smart Refills plattform för laddnings- och betaltjänster kommer att användas av den finska retailkedjan R-kioski. Runt 600 butiker i grannlandet kommer att erbjuda sina kunder laddning av kontantkort från mobiloperatörerna Sonera och Tele Finland med hjälp av Smart Refills lösning. Kunderna kan antingen ladda direkt i kassan eller köpa laddningskvitto och ladda senare.

Smart Refill är sedan ett år tillbaka leverantör åt Sonera och Tele Finland, som tillhör Telia Company. Smart Refill tillhandahåller helhetslösningar och är med hela vägen från koncept och design till utveckling, lansering och underhåll. Utöver applikationerna som riktar sig till slutkunder på webben, Android, iOS och Windows Phone lanseras nu alltså ett laddningsgränssnitt för butiker.

- Butiksladdningar är en intressant marknad för oss. Det stärker vårt tjänsteutbud till mobiloperatörerna ytterligare genom att vi kan samordna teknik, marknadsföring och försäljning i ännu fler kanaler. Om Sonera vill gå ut med en kampanj eller Tele Finland vill ändra ett erbjudande kan vi göra det i appar och butiker samtidigt, säger Anna Lindgren, Key Account Manager på Smart Refill. Med hjälp av vår tekniska plattform kan vi dessutom erbjuda en dynamisk tjänst som ger mobiloperatörerna flexibilitet när de utformar sin produktportfölj, fortsätter Anna.

• #it
  • #mobile operator

Smart Refill utvecklar och driver smarta mobila-, och webbaseradevardagsnära tjänster som gör tillvaron lite enklare för alla människor. Vi är ett etablerat utvecklingsföretag med mycket höga krav på användarvänlighet och säkerhet som givetvis är certifierad enliga PCI Level 1. Vi arbetar med finansiella aktörer, mobiloperatörer och flertal andra företag som hanterar känsligt information. Några av våra kunder är Bring, Telia, Halebop, Nowo, Chess, Skandiabanken, Didner & Gerge, Sparbankernas Kort, Shanghai Commercial Savings Bank och Aircel India.

R-kioski är en lönsam butikskedja som drivs enligt franchisemodell. Med sitt mångsidiga produktsortiment erbjuder R-kioski sina kunder såväl underhållning, spänning, njutning som basvaror och service - snabbt och behändigt, från morgon till kväll. R-kioski har en landsomfattande täckning med cirka 615 butiker och en varumärkeskännedom på 98 %. Kedjan är en del av Reitan Convenience, till vilken hör Narvesen i Norge och Lettland, Pressbyrån i Sverige, 7-Eleven och Shell/7-Eleven i Norge, Sverige och Danmark, R-kiosk i Estland samt Lietuvos Spauda i Litauen