Smart Refill tar en ny och större bit av den baltiska marknaden

Helsingborgsföretaget Smart Refill har 2015-06-12 lanserat en snabbladdningstjänst av kontantkort för mobiltelefoni åt den litauiska operatören Omnitel. Smart Refill har sedan tidigare lanserat en tjänst för laddningar åt Omnitels fighting brand Ezys. Lanseringen åt Omnitel innebär att Smart Refill får ett fortsatt och utökat förtroende att leverera en teknisk plattform för snabbladdning av kontantkort.

Laddningstjänsten för operatören Omnitel är en webbapplikation, i vilken kunden kan genomföra enstaka laddningar eller skapa ett konto för att automatiskt kunna ladda regelbundet. Smart Refills lösning är utvecklad för att göra det tillgängligt och enkelt för kunden att fylla på sitt kontantkort.

-Det är en spännande marknad eftersom prepaid är en betydande del av den litauiska telecom-marknaden och lämpar sig väl för Smart Refills teknikutveckling av laddningstjänster. Att vi fokuserar på webbaserade laddningstjänster i Litauen beror på att Smart Phones inte är lika vanligt i konsumentledet, i jämförelse med de nordiska länderna, säger Emelie Sträng, Business Area ManagerSmart Refill.

-Vårt initiala samarbete med operatören Ezys blev den dörröppnare för att komma in på den litauiska marknaden som vi hoppats på. Vi har sedan en tid tillbaka ett avtal med operatören Omnitel och nu sjösätter vi vår webbapplikation för laddning av kontantkort. Baltikum är en spännande marknad och vår ambition är att fortsätta göra fler affärer i regionen, avslutar Emelie Sträng, Business Area ManagerSmart Refill.

Den litauiska operatören Omnitel har en marknadsandel på ca 30 % med över 2 miljoner användare i Litauen. Omnitel är helägt av TeliaSonera.

För mer information vänligen kontakta:

Emelie Sträng

Business Area ManagerSmart Refill

emelie.strang@smartrefill.se

• #app
  • #mobile operator
  • #web app

Smart Refill utvecklar och driver smarta mobila tjänster som gör tillvaron lite enklare för alla människor. Vi är ett etablerat utvecklingsföretag med mycket höga krav på användarvänlighet och säkerhet som givetvis är certifierad enligt PCI Level 1. Det är bryggan mellan användbara lösningar och bättre affärer för våra kunder som vi på Smart Refill får att fungera. Oavsett om vi tar fram mobila tjänster för banker och mobiloperatörer eller för företag som vill bygga effektiva system för kundinformation. Några av våra kunder och samarbetspartners är Bring, Telia, Halebop, NetCom, Chess, Skandiabanken, Didner & Gerge, Sparbankernas Kort, SCSB och Aircel.