Finaldags för Smart Seniors golftävling Good Life Open

105 lag har deltagit i golftävlingen Good Life Open som arrangeras av Smart Senior. Tävlingen har
spelats på fyra orter (Helsingborg, Stockholm, Göteborg och Sundsvall) under juni i år och den 2 september är det dags för final på Aurinko, Åbo.

Premiären för Good Life Open gick av stapeln måndagen den 2 juni. Det är första året som Smart Senior arrangerar golftävlingen Good Life Open. Tävlingen är öppen för alla som fyllt 55 år och har spelats på fyra orter i Sverige med finalspel i Finland.

–Det ska bli fantastiskt roligt att få välkomna de över 200 spelarna till finalen. Gensvaret för tävlingen, bland landets seniorer, har varit över förväntan. Vi har haft fyra mycket roliga deltävlingar och vi tror att finalen kommer bli riktigt spännande. Det är många duktiga golfspelare som ska göra upp om segern. Ett segrande lag kommer att utses i respektive klass – Öppen och Mixed. Förutom äran får segrarna en fin vinstbuckla. På prisbordet väntar även vinster från Siba, HP, Ward Wines, Doro och Tallink Silja säger Peter Antonsson, affärsutvecklare på Smart Senior och ansvarig för tävlingen.

Good Life Open är en lagtävling som spelats i tävlingsformen fyrboll/bästboll, poängbogey och i klasserna Öppen och Mixed. Tävlingen spelades i fyra delfinaler som slutligen resulterade i den stora finalen som avgörs på Aurinko GK, Åbo i Finland den 2 september. Tävlingen har lockat många sponsorer; Siba, Toyota, Veteranpoolen, Tele2, Doro, Ward Wines, Tallink Silja, Pernod Ricard Sweden och Auriko GK.

Mer information finns på www.goodlifeopen.se

• event

Smart Senior erbjuder medlemskap till alla som fyllt 55 år. Medlemskapet ger hundratals med förmåner och rabatter från ca 80 företag. Smart Senior har idag 700 000 medlemmar och har nära samarbeten med de flesta pensionärsförbunden. Kostnaden för att bli medlem är 199 kronor för 12 månader och 299 kronor för 36 månader. För mer information se www.smartsenior.se

Om SeniorPanelen
SeniorPanelen startades av Smart Senior 2011 och består idag av ca 50 000 medlemmar i åldern 55 år och uppåt. Medlemmarna är spridda över hela landet. Undersökningarna är webbaserade.