I maj lanseras Smart Seniorbarometern – det kraftigaste mätverktyget för att förstå den moderna pensionären.

I våra rapporter kartlägger vi pensionärernas beteenden, drivkrafter, värderingar och intressen. Med denna kunskap som grund tar vi sedan fram insiktsfulla och affärsdrivande analyser som ger tydlig riktning för hur ditt företag på bästa sätt ska bli pensionärernas föredragna val inom just din produktkategori.

Vad ska vi säga i vår kommunikation? Vilka erbjudanden nappar de på? Vad för typ av produkter gillar de? Vad är det som lockar dem? Frågor som dessa tycks många företag ställa sig och här vill vi på Smart Seniorbarometern hjälpa till att komma med svar.

Den stereotypa bilden av målgruppen skall raderas och ersättas med sanningen om Sveriges seniorer.  Men vad vi sett bland Smart Seniors egna medlemmar är att 6 av 10 är intresserade av erbjudanden inom hälsa, idrott och motion – och 7 av 10 har gjort minst 2 nöjesresor utomlands under 2010.

För att läsa mer om Smart Seniors Seniorbarometer – besök gärna www.senior-barometern.se

Linus Johansson
Strategi- och analyschef, Smart Senior Barometern
E-mail: linus.johansson@smartsenior.se

• Konst, kultur, underhållning

Smart Senior når 600 000 pensionärer i Sverige. En rak och enkel kanal in i Sveriges köpstarkaste målgrupp.