Skopåse och gympapåse – tar bort dålig lukt.

Löparskor och träningskläder behöver inte lukta illa!

En väska med använda träningskläder och en blöt handduk gör att träningsväskan luktar illa. Packa istället ner allt i vår gympapåse och lägg ner löparskorna i skopåsen.  Ser till att dina träningskläder och skor håller sig fräscha och inte börjar lukta efter träningen.

SmellWells doftabsorberande skopåse och gympapåse är båda svenska innovationer och är tillverkade i återvunna och hållbara material.

Det svenska företaget SmellWell grundades 2012. Då fanns det inte någon produkt som kunde neutralisera den illaluktande doften från ett par använda fotbollsskor eller träningskläder. Grundarna för SmellWell bestämde sig för att lösa problemet och började samarbete med forskare och tog tillsammans fram en miljösmart fuktabsorbent.

Skopåse

Lägg ner skorna i skopåsen och du kommer märka att dina skor håller sig fräscha tills nästa träningspass. Det fuktabsorberande treskikts-membranet inuti påsen absorberar fukten från dina skor och minskar därmed dålig lukt.

Gympapåse
Gympapåsen passar bra att använda till dina träningskläder, skor, handduk, knäskydd, boxningshandskar och i princip all annan träningsutrustning som vanligtvis börja lukta illa när det blir fuktigt. Gympapåsen är parfymerad och lämnar en fräsch doft på kläderna.

Torka påsen och den håller längre
Några gånger per år bör du vända skopåsen och gympapåsen ut och in och lägga dem i solen. Värmen från solen ser till att det fuktabsorberande membranet får torka ordentligt och gör att produkten håller längre.