Pollennät till fönstret, näsfilter och näsdukshållare med bomullsnäsdukar – så hanterar du pollensäsongen.

Pollen ska inte få förstöra vårkänslorna!

Pollenallergi? – sov med öppet fönster ändå

Under en varm vår eller sommarkväll är det skönt att sova med öppet fönster. Det ska gå även om du är pollenallergier. Med vårt svarta pollennät kan du det. Nätet gör att pollenpartiklarna minskar och insektsnätet skyddar även mot mygg och getingar.

Läs mer om pollennät till fönster här>>

Sol och härligt vårväder är bra förutsättningar för pollenspridningen. Trots din pollenallergi tycker vi att du ska du ska kunna sova med öppet fönster. Vårt vita nät är testat i ett laboratorium där det framgick att pollenpartiklarna minskade märkbart när pollennätet användes. Nätet kan tvättas i tvättmaskin på 30 °C grader.

Läs mer om vitt pollennät till fönster här>>

Näsfilter – att ta fram när pollenallergin bryter ut

Andas pollenfri luft med hjälp av vårt näsfilter. Det diskreta engångsskyddet fångar upp till 99% av de luftburna partiklar vi utsätts för i hemmet eller i offentliga miljöer. Filtret är effektivt mot pollen, avgaser, luftföroreningar, damm, bakterier och virus.

Läs mer om näsfilter här >>

Ha med dig näsdukar överallt

Rinnande och kliande näsa är vanliga tecken på pollenallergi. Då kan det vara smart att alltid ha med sig näsdukar. Vår näsdukshållaren är perfekt att alltid ha med sig i fickan eller i väskan. Du får med sex stycken näsdukar i ekologisk bomull som ligger förpackade i asken. Servetterna kan maskintvättas och kan därmed användas flera gånger.

Läs mer näsdukshållaren med bomullsnäsdukar här>>