Thomas Kusoffsky blir Smarteyes nya internationella marknadschef

Thomas Kusoffsky blir optikerkedjan Smarteyes nya internationella marknadschef. Anders Zanton, som har arbetat som internationell marknadschef på Smarteyes i två år, tar istället positionen som Sverigechef och blir därmed ytterst ansvarig för Smarteyes i Sverige.

Från och med 15 januari är Thomas Kusoffsky ny internationell marknadschef för Smarteyes. Han kommer från Willys där han senast var varumärkeschef. Thomas har även varit kreativ chef på Stadium och arbetat på reklambyrån Valentin & Byhr.
– Vi är mycket nöjda med rekryteringen av Thomas Kusoffsky. Han har en bakgrund som passar oss perfekt. Erfarenheten från stora bolag i utmanande positioner kommer att stärka vår organisation och vårt erbjudande. I takt med att vi öppnar fler butiker och att vår internationella satsning har intensifierats behöver vi öka kraften på huvudkontoret, säger Fredrik Wistrand, koncernchef på Smarteyes.

Smarteyes kommer att fortsätta att expandera kraftigt på den svenska marknaden. Under de senaste månaderna har man öppnat tre nya butiker och har därmed 35 butiker i Sverige. I Tyskland har Smarteyes öppnat nio butiker och man räknar även här med en fortsatt hög expansionstakt. I en bransch med ett antal stora aktörer har Smarteyes många utmaningar att se fram emot, liknande dem Thomas Kusoffsky arbetat med tidigare.

– Jag tycker om Smarteyes koncept. Framför allt har jag lockats av att Smarteyes har en hög modegrad till ett attraktivt pris. Jag har erfarenhet från stora butikskedjor och nu ser jag fram emot att lära mig en ny bransch och bidra med mina erfarenheter från livsmedelsindustrin, sport- och modebranschen. Den lilla organisationen som kan ta snabba beslut lockar mig och att sitta i utmanarens stol ska bli riktigt spännande, säger Thomas Kusoffsky.

– Thomas är en utmärkt rekrytering i det läge som vi står inför nu. Jag ser fram emot att arbeta med honom och personligen ser jag det som en riktigt spännande utmaning att nu bli ytterst ansvarig för Smarteyes i Sverige, säger Anders Zanton, ny Sverigechef på Smarteyes.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Wistrand, koncernchef på Smarteyes, tfn 0707-232727, fredrik.wistrand@smarteyes.se
Anders Zanton, Sverigechef på Smarteyes, tfn 0738-496900, anders.zanton@smarteyes.se
Thomas Kusoffsky, internationell marknadschef på Smarteyes, 0709-846716, thomas.kusoffsky@smarteyes.se

Bilder för fri publicering, Anders Ekhammar, tfn 0707-462579, anders.ekhammar@perspective.se

www.smarteyes.se

• thomas kusoffsky
  • anders zanton
  • fredrik wistrand
  • marknadschef
  • internationell marknadschef
  • sverigechef
  • koncernchef

Smarteyes startade i april 2007 och är ett svenskt privatägt optikföretag. Huvudägare är Rune Andersson med familj via bolaget Mellby Gård AB, övriga ägare är vd och styrelse. Smarteyes affärsidé är att sälja kvalitetsglasögon med hög modegrad till fast lågt pris, utan tillägg. Smarteyes finns i de flesta större svenska städer från Malmö i söder till Luleå i norr och har en snabb expanderingstakt. Sedan 2010 finns Smarteyes även i Tyskland. Med nio butiker i dagsläget räknar man med samma expansionstakt som i Sverige.