Solceller på ladugård i Sverige

Nylanserad offertsajt underlättar när du ska skaffa solceller

Att investera i solceller är ett effektivt, ekonomiskt och miljövänligt sätt att fånga solenergi och omvandla den till förnybar el. På den nylanserade rikstäckande offertsajten Solexperter kan du snabbt och smidigt få offerter från kvalitetsgranskade solcellsföretag på din ort.

Över 40 000 hushåll i Sverige har redan installerat solceller på sina hustak – en trend som ökar alltmer. Enligt Energimyndigheten kommer mer än 50 % av de svenska hushållen sannolikt att ha en egen anläggning för solenergi inom 10 år. I takt med att efterfrågan på solceller ökar så ökar även antalet solcellsföretag.

Ett vinnande koncept för konsument såväl som företag
För att underlätta för konsumenten att hitta rätt företag och samtidigt hjälpa företagen att nå ut till sin målgrupp lanserades offertsajten Solexperter av företaget Smartproduktion. Solexperter blir därmed ytterligare ett tillskott i Smartproduktions framgångsrika och nischade offertsajter inom tjänstemanna-branschen.

”På grund av den starka uppgången i branschen valde vi att ta tillfället i akt och lansera Solexperter. Just den här offertsajten känns faktiskt extra kul eftersom vi brinner för konceptet med förnybar energi. Vår ambition är att vara Sveriges bästa marknadsplats för smidigare och tryggare förmedling av tjänster inom solceller. Därför är en noggrann kvalitetsgranskning av våra samarbetspartners en självklarhet för oss”, säger Jenny Frejvall, projektledare på Solexperter.

Granskning av anslutna solcellsföretag
För att underlätta för konsumenten och för att bidra till en sund konkurrens mellan solcellsföretagen genomgår samtliga företag som vill ansluta sig till Solexperter en gedigen kvalitetsgranskning. Man kontrollerar bland annat att företagen arbetar enligt svensk lagstiftning, är försäkrade och att man fått goda recensioner från tidigare kunder.