Fönsterexperters projektledare Jenny Frejvall

Offertsajt vill motverka oseriösa fönsterinstallatörer

Hantverkstjänster har sedan 2005 toppat statistiken över missnöjda konsumenttjänster, med dåligt utförande som den vanligaste orsaken till missnöjet. För att underlätta för människor som vill hitta seriösa fönsterinstallatörer startades Fönsterexperter – en framgångsrik offertsajt där alla anslutna företag har genomgått en noggrann kvalitetskontroll och som nu utökas ytterligare.

Det är den dala-baserade byrån Smartproduktion som driver Fönsterexperter. Efter många samarbeten med olika fönsterinstallatörer kom man till insikt med problematiken för konsumenter och lokala, seriösa företag att hitta varandra.

Efter att även ha granskat befintliga offertsajter kom man underfund med att en avsaknad av en ordentlig granskning av de anslutna företagen var ett faktum. Här föddes idén till Fönsterexperter – en offertsajt där konsumenter enkelt kan få offerter från seriösa fönsterinstallatör utan att själva behöva göra grovjobbet med att kolla upp olika företag.

Sedan vi lanserade Fönsterexperter har vi fått mycket positiv respons både från konsumenter och anslutna företag. Konsumenterna uppskattar att de smidigt kan hitta en seriös fönsterinstallatör medan företagen når ut till en större kundkrets. För att förbättra Fönsterexperter ytterligare har vi dessutom valt att utöka vår granskning av våra anslutna företag”, säger Jenny Frejvall, projektledare på Fönsterexperter.

Utökad granskning: så kvalitetsgranskas fönsterinstallatörerna
För att säkerställa att seriositeten hos de fönsterinstallatörer som är anslutna till Fönsterexperter har företagen granskats utifrån noggrant utvalda kriterier. Det kontrolleras bland annat att företagen arbetar enligt rådande branschregler och svensk lagstiftning. Man försäkrar sig även om att företagen har F-skattesedel och ser även även över omdömen från tidigare kunder för att försäkra sig om att företagens tidigare projekt varit framgångsrika.