Smartsign ökar mest i branschen och har utsetts till Gasellföretag

Svenska Smartsign har ytterligare ett succéår bakom sig och har ökat sin omsättning med 20 procent. Det är dubbelt så mycket som branschen i övrigt. Smartsign har också utsetts till ett Gasellföretag av Dagens Industri, vilket innebär att Smartsign hör till Sveriges snabbast växande företag.

Smartsign, programvaruutvecklare för digital kommunikation till olika typer av enheter (digital signage), har under 2016 expanderat på flera marknader och anställt ny personal i England och Dubai för regionen omkring Förenade Arabemiraten.

– Vi har haft ett fantastiskt år och det är väldigt roligt att vi nu tillhör de snabbast växande företagen, säger Smartsigns vd Martin Romanowski.

– Trots den här internationella expansionen under 2016 är vi lika lönsamma och har 2017 haft vårt bästa januari någonsin. Detta visar att vår strategi som vi började med 2015, vår expansion och vårt motto bestående av tre ord, “kundfokus, kvalitet och teamwork”, har gett positiva resultat.

Under år 2016 hände mycket inom företaget och en av höjdpunkterna var den senaste versionen av vår programvara “Smartsign Manager v.10”. Smartsign utvecklade också produkter som stöder Samsungs operativsystem Tizen och NEC:s operativsystem Raspberry Pi.

Under 2016 inledde Smartsign även ett samarbete med Philips och deras Android-baserade lösning för digital kommunikation och digital signage och vi ser nu fram emot att arbeta med Philips återförsäljare i olika länder.

– Det är en stor framgång för oss att kunna etablera ett så starkt samarbete med de stora elektronikjättarna. Vi är oerhört tacksamma mot våra partners och återförsäljare runtom i världen som gör ett mycket bra jobb och som är en bidragande faktor till vår stora framgång, säger Martin Romanowski.

Kort inför år 2017:

– Vårt mål är att fortsätta utvecklas och expandera. Dessutom planerar vi att utöka våra servicefunktioner, så att vi kan ge våra partners och kunder ännu bättre hjälp i framtiden. Vi ser fram emot år 2017 och vad framtiden har att erbjuda, säger Martin Romanowski.

DI Gasell är ett pris som sedan 2000 årligen delas ut av tidningen Dagens Industri till Sveriges snabbast växande företag.

Om Smartsign
Smartsign grundades 1998. Bolaget har sitt huvudkontor i Dalarna men även ett kontor i Kista, Stockholm. Tusentals företag världen över använder Smartsigns mångsidiga plattform för Digital Signage för att hantera och publicera unik och anpassad information. På alla enheter – oavsett plattform.”Smartsign - Get your message through”.

Fler pressmeddelanden från Smartsign och bilder finns att hämta på:

LinkedIn Smartsign - Get your message through

www.smartsignmanager.com

Youtube: http://www.youtube.com/SmartsignManager

För mer information:
Martin Romanowski, vd, Smartsign AB, tel+46 705 55 98 06, martin.romanowski@smartsign.se