Spikrakt uppåt för Dalaföretaget Smartsign

Den uppåtgående trenden fortsätter för Smartsign och företaget växer.

– Allt fler arbetsgivare vill förenkla kommunikationen. Medarbetarna vill veta vad som händer här och nu och då är digitala skärmar ett perfekt hjälpmedel, säger Maria Dahlström

Dalaföretaget Smartsign jobbar med devisen ”Get your message through”, att placera budskap på platser där människor rör sig och kommunicera det som är relevant för stunden. Det kan handla om allt från att visa frestande menyer på en restaurang till att ge patienterna på ett sjukhus möjligheten att tänka på något annat, via en digital skärm.

Det första kvartalet 2019 ökade omsättningen med 30 procent, jämfört med samma period året innan. Efterfrågan är starkast i Norden och norra Europa.

– Våra satsningar på anställda i Norden börjar ge resultat, säger Maria Dahlström, tillförordnad vd på Smartsign.

Ökad personalstyrka

Företaget har nämligen utökat personalstyrkan i Finland, Danmark och snart också Norge.

Det segmentet där efterfrågan ökar mest är inom internkommunikation.

– Arbetsgivarna vill nå ut till sina medarbetare på ett snabbt och enkelt sätt och då är en digital skärm perfekt. Det blir lättare att nå ut genom bruset av information och en bra kommunikation engagerar personalen, säger Maria Dahlström.

För mer information kontakta:

Maria Dahlström, tillförordnad vd: maria.dahlstrom@smartsign.se, +46 73 084 16 26

• smartsign
  • maria dahlström
  • digital signage
  • dalarna

Smartsign grundades 1998 och är en av de ledande leverantörerna av programvara för digital skyltning s k Digital Signage. Programvaran är en paketerad svensk produkt. I kundbasen finns bl.a. Green Cargo, Ericsson, Forex Bank, Skandia, Outokumpu och flertalet skolor och kommuner.

Smartsign har idag avtal med världens ledande distributörer och har även avtal med världens ledande leverantörer inom LCD och plasmaskärmar.

www.smartsignmanager.com