Nyhet -

Smeg lanserar storstilad kampanj om Vitality System tillsammans med Pontus Frithiof

Restaurangentreprenören Pontus Frithiof har länge varit en ambassadör och förespråkare av Smegs produkter. Pontus, som äger och driver åtskilliga restauranger runtom i Sverige. Atelier 23, Tidningshuset by Pontus, Pontus in the Air och Pocket in the House, är bara några att nämna av hans framgångsrika etableringar. Ett av hans senaste verk är hans nya kokbok: Husmanskost - svenska smaker tolkade av Pontus Frithiof & Tor Stålhandske, där kockarnas personliga resor knyts samman med kärleken till köket och den nordiska matlagningskonsten.

Samarbetet mellan Pontus Frithiof och Smeg började redan 2017 och där matlagning, innovation och estetik har varit grundpelarna i partnerskapet. Vitality System är en av Smegs senaste innovationer och redan från start var Pontus en självklar ambassadör för produkterna, med en god vana från den professionella sidan där denna teknik har använts länge.

Filosofin bakom Vitality System är enkel: Hur tillagar vi råvaror för att nå bästa möjliga kvalité och hur bevarar vi matvarorna för att behålla dess näringsämnen och främja hållbarhet? Smeg utgick från denna frågeställning och skapade Vitality System, som inkluderar en Blast Chiller, vakuumlåda och kombinerad ångugn. Vitality System är helhetslösningen som förenar teknologi, innovation och design, och skapar känslan av ett professionellt kök hemma hos dig.

Våren 2020 når partnerskapet mellan Smeg och Pontus Frithiof nya höjder, då de tillsammans lanserar kampanjen om Vitality System. Vid köp av ett komplett Vitality System bjuds man på en oförglömlig middagsupplevelse för ett sällskap om sex personer, tillagad och komponerad av Pontus Frithiof och hans team. Middagen erbjuds däremot inte på en restaurang eller extern plats, utan tillagas hemma hos köparen för att verkligen kick-starta upplevelsen och användandet av Vitality System.

För Smeg är hälsan och välbefinnandet hos våra kunder, vårt team och våra samarbetspartners alltid vår högsta prioritet. Vi övervakar noggrant situationen gällande Coronaviruset (COVID-19), hur den utvecklas och fortsätter att anpassa oss efter de riktlinjer som ges av regeringen och myndigheter för att hjälpa till att hålla alla så säkra som möjligt.

På grund av rådande omständigheter i samband med COVID-19 viruset kommer köparen få möjlighet att utnyttja kampanjen vid ett senare tillfälle.