Smeg utökar sitt sortiment av espressomaskiner

Smaka på färskt och aromatiskt kaffe gjort hemma i ditt eget hem med Smegs nya sortiment av helautomatiska espressomaskiner, BCC01 och BCC02. Smegs automatiska espressomaskiner är kompakta i storlek och har en ny stilren design. Blicken fångas av mjuka och väsentliga linjer, med blanka profiler i kontrast till den borstade frontpanelen i aluminium. Finns i matt svart, vitt, rött och taupe, de nya design- och färgalternativen passar sömlöst in i alla kök.

Snabb och enkel att använda. Fyll bara behållaren med dina favoritkaffebönor och välj din önskade dryck i den intuitiva snabbvalsmenyn. Inom några sekunder är ditt kaffe klart tack vare värmesystemet Thermoblock. Smeg misslyckas inte att tillhandahålla en personlig upplevelse: BCC01-maskinen är perfekt för dem som gillar svart kaffe, som gör Espresso, Americano eller Ristretto. BCC02-maskinen har en mjölkskummare/ångande funktion, perfekt för Latte, Cappuccino och Macchiato samt Espresso, Americano eller Ristretto kaffe.

Tack vare den justerbara kopphållaren kan du njuta av ditt kaffe från din favoritkopp. BCC01 och BCC02 är också lätta att underhålla med en avtagbar bryggenhet och tank som gör det enkelt att rengöra maskinen. Slutligen tillåter direktmalning av kaffebönorna dig att undvika användning av kapslar, vilket minimerar avfallet.

Väck dina sinnen med nymalt kaffe från Smeg automatiska espressomaskiner. BCC01 och BCC02 gör inte bara fantastiskt kaffe utan har hållbar teknik, inrymt i Smegs vackra 50-talsstil. Ett måste för varje kök.

• produktnyheter
  • köksmaskiner

Om Smeg

Smeg har designat och tillverkat innovativa hushållsapparater för vardagliga miljöer sedan 1948. Huvudkontoret ligger i Guastalla, i Emilia Romagna, i norra Italien och drivs idag av tredje generationen Bertazzoni. Produkterna har blivit ikoner världen över tack vare sin unika design och teknologi.