Smiling Faces bygger för framtiden!

Den 1 mars 2012 utsågs Lennart Robertsson till ny styrelseordförande
i Smiling Faces AB.

Lennart Robertsson har en mycket meriterande bakgrund i näringslivet, både här i Sverige och internationellt. Tolv år inom Statoil koncernen varav de två sista åren som VD för Statoil Detaljist AB, samt fem år som ansvarig för uppbyggnaden av Assa Abloys verksamheter i Asien talar för sig självt.

- Smiling Faces har en utmanande tillväxttakt framför sig, och rekryteringen av ny styrelseordförande är en del i satsningen mot framtiden. Vi ser mycket fram emot att få ta del av Lennarts erfarenheter och kompetens, säger Patrik Tysell, VD och ägare på Smiling Faces AB.

Flera positiva vindar blåser nu Smiling Faces väg. Lanseringen av det nya affärsområdet FoodBox, matkylar på arbetsplatsen med ett enkelt betalningssystem för de anställda, har tagit ordentlig fart och man ser stor potential på marknaden. Även det relativt nya affärsområdet med leverans av fruktkorgar har gått starkt framåt sedan starten under 2011, och man hoppas på fler fruktsamma samarbeten framöver.
Smiling Faces AB förnyade nyligen certifieringen inom miljö- och kvalitet (ISO 9001 och ISO 14001), och har i linje med proaktivt miljöarbete valt att som enda företag i sin bransch klimatkompensera hela sin verksamhet. Ett utmanande och intressant arbete som mottagits mycket positivt av Smiling Faces kunder.
Under 2011 förvärvade man kundstocken i företaget Kaffedivisionen i Sverige AB, och dessutom växte bolaget organiskt under året från 33 msek till 47 msek i omsättning, en tillväxt på drygt 38 %. Beräknad årsomsättning för 2012 är 60 msek.

- Företaget har haft en fantastisk utveckling så här långt och ägarnas ambitioner framåt är högt ställda vilket känns utmanande. Potentialen i varumärket är gränslös, säger Lennart Robertsson.

Smiling Faces hälsar Lennart varmt välkommen till företaget, och man ser gemensamt fram emot att erövra nya utmaningar och marknadsandelar de kommande åren.

För mer information, kontakta Patrik Tysell, VD på Smiling Faces via
08-400 21 500 eller patrik.tysell@smilingfaces.se.

• foodbox
  • Lennart robertsson

Smiling Faces med 25 anställda och en beräknad omsättning på 60 miljoner år 2012 levererar Paus Management® till Sveriges arbetsplatser. Med innovativa starka koncept och engagerade medarbetare erbjuder Smiling Faces behovsanpassade lösningar till kunder som sätter den egna medarbetaren i centrum. För mer information, besök www.smilingfaces.se