SMS Park blir kvar i Växjö Kommun

SMS Park har länge funnits som betalmedel för parkering i Växjö Kommun - något de även kommer fortsätta göra. Efter upphandling med kommunen beslutades det att antalet leverantörer av mobil betalning för parkering skulle sänkas från tre till två stycken. En av de som blir kvar i staden är SMS Park.

Så fungerar SMS Park
Med SMS Park betalar kunden samma taxa som parkeringsautomaten och användaren får sina parkeringsköp på en månadsfaktura. Antingen startas en parkering via App eller SMS.

Från tre till två alternativ

Från och med 1 juni kommer Växjö Kommun sätta upp nya instruktionsskyltar i staden, detta efter att det beslutades att de skulle gå från tre till två mobila betalalternativ för parkering. Användare kommer fortsätta kunna parkera precis som vanligt under omskyltningen. Via SMS Parks app kan man enkelt se vart man kan använda tjänsten.

Mer info om SMS Park i Växjö

SMS Park – Sveriges mest omtyckta parkeringsapp