Pressmeddelande -

Ny tjänst gör SMS till social kommunikation – Kommunicera gratis och enkelt i grupp med ett enda SMS

Nu lanseras SMSgrupp – en ny tjänst för att enkelt kommunicera med en grupp människor via SMS. Att skicka ett meddelande kostar inte mer än ett vanligt SMS, oavsett gruppens storlek. Tack vare att tjänsten bygger på traditionell SMS-teknologi kan alla med en mobiltelefon, oavsett modell, använda SMSgrupp.

För att använda SMSgrupp krävs ingen installation eller app. Via SMS, smsgrupp.se eller SMSgrupps app kan vem som helst gratis skapa en grupp och skriva in namn och telefonnummer till alla man önskar ha med i gruppen. Gruppen får ett eget nummer och det kostar inte mer än ett vanligt SMS att skicka ett meddelande. Alla i gruppen kan se vad alla svarar, och alla kan svara alla – och gör SMS för första gången till en social kommunikationskanal.

– Vi lever i ett oerhört informationsintensivt samhälle med en mängd olika sätt att kommunicera. Men de flesta läser fortfarande SMS direkt när man får det. SMSgrupp är därmed en tjänst skräddarsydd för att kommunicera snabbt, enkelt och prioriterat med många samtidigt och passar perfekt för till exempel familjen, kompisgänget, kollegorna eller fotbollslaget, säger Martin Jacobson, VD och grundare av SMSgrupp.

SMSgrupp tog form under 2009 års entreprenörskonferens 24 Hour Business Camp. Sex månader senare startades företaget av Martin Jacobson och Tord Karlsson. I dag växer SMSgrupp stadigt och har avtal med majoriteten av Sveriges mobiloperatörer.

– Nästa steg är att lansera tjänsten utomlands med fokus på tillväxtländer. Där hoppas vi på att kunna skapa stor nytta i människors vardag, säger Martin Jacobson.

För ytterligare information kontakta:

Martin Jacobson, VD och grundare SMSgrupp, tel 070-601 29 44, e-post martin@smsgrupp.se

Om SMSgrupp

SMSgrupp är ett företag som sedan 2009 erbjuder en gratistjänst som möjliggör gruppkommunikation via vanliga SMS och enkelt löser behovet av att snabbt kunna kommunicera med flera samtidigt. Att det är SMS som skickas gör att de snabbt blir lästa av samtliga mottagare. Perfekt för kompisgänget, studiegruppen, kollegorna, idrottslaget och familjen. Ett SMS till gruppen, oavsett gruppstorlek, kostar som ett vanligt SMS. Läs mer på smsgrupp.se.