Partnerskap med Bonnier Academy. Snabbfoting Group tar lärande till nästa nivå

Pressmeddelande 7 mars

Modernt content och strategi i framkant. Snabbfoting Group tar lärande till nästa nivå med Bonnier Academy

Snabbfoting Group AB har ingått ytterligare ett partnerskap på kort tid. Vi är nu partner och återförsäljare till Bonnier Academy, och stärker vår affär på nordiska marknaden. Deras digitala kurser och contentproduktioner håller hög kvalitet med ett modernt angreppssätt. Vår ambition är att vara i framkant inom mobilt och modernt digitalt lärande.

En lyckad digital utbildningslösning består av många olika variabler. Förutom syfte, digital mognad och lärkultur så behövs en plattform, därtill riktigt bra och varierat content. Viktigast av allt är att lärande handlar om människor som lär sig på olika sätt, har olika bakgrund och är intresserade av olika saker. 7 sekunder är den tid du har att väcka läsarens intresse. Din deltagare är långt borta om ditt content är oväsentligt eller oattraktivt, och kostnaden kan bli oerhört stor för en organisation om bara en bråkdel av materialet leder till kompetens med verklig nytta.

Ett urval av Bonnier Academy-kurser som vi undersökt närmare är relevanta och givna för anställda vid t.ex. onboardingprocesser eller årliga uppföljningar. Vi behöver alla en bättre arbetsmiljö, minska diskriminering och värna om tryggare arbetsplatser. Jag kommer med stolthet bidra till att öka medvetenheten, berättar Ewa Hutmacher, CEO på Snabbfoting Group.

För mer information, kontakta:

Ewa Hutmacher, CEO, Snabbfoting Group AB

Epost: ewa.hutmacher@snabbfoting.se

Web: www.snabbfoting.se

Om Snabbfoting Group AB

Snabbfoting grundades 2014 och är ett nordiskt edtech-bolag inom mobile learning med fokus på microlearning, bite-sized och reinforcement learning, vi är lyhörda och snabbrörliga. Bolaget arbetar branschoberoende med att skapa och rådgöra om moderna digitala utbildningslösningar på ett urval av Saas-plattformar som vi har kvalitetssäkrat. Vårt team arbetar tillsammans med ett antal välrenommerade partners, som SwissVBS och med Bonnier Academy, och ser till våra kunders nytta och avkastning.

Om Bonnier Academy

Sedan Bonnier Academy började med e-learning 1989 har de hjälpt över en halv miljon användare med olika former av digital kompetensutveckling främst med inriktning på compliance och kurser i arbetsverktyg såsom Office-paketen. Idag är de verksamma i hela Norden med både stora organisationer och enskilda användare som kunder.

• Teaching, Learning

• edtechadvisor