Snälltåget lanserar onlinebokning för tågresor ut i Europa och sätter in extra avgångar för nattåget Malmö – Berlin

Pressmeddelande -

- Efterfrågan på tågresor ut i Europa har ökat kraftigt sista året och vi kan nu tala om ett paradigmskifte till ett mer klimatsmart och hållbart resande. För att göra det enklare för fler att välja tåget lanserar vi idag en onlinebokning till 30 tyska städer och sätter in fler avgångar med nattåget Malmö - Berlin, säger Marco Andersson, Marknadschef för Snälltåget

På Snälltågets hemsida kan du från och med idag köpa biljett från bl.a. Stockholm, Norrköping, Linköping, Nässjö, Alvesta till t ex Bonn, Dresden, Frankfurt am Main, München och Nürnberg (för komplett lista på stationer, se nedan). Resorna säljs i kombination med Snälltågets nattåg Malmö – Berlin och DBs (tyska järnvägens) snabbtåg, intercitytåg och regionaltåg. Det går även att inkludera en resa med Skånetrafiken eller SL i din resa till Tyskland. Biljetterna distribueras per mejl som en PDF-fil efter bokning.

Nattåget Malmö – Berlin är en säsongsbaserad trafik som Snälltåget kör vid påsk (slutsåld), Kristi himmelfärdshelgen (slutsåld) och under högsommaren 24 juni – 18 augusti och förstärks nu med 12 extra avgångar under vecka 28 och 29.

Webbokningen på Snälltåget.se har utvecklats av Approach.

SilverRail Technologies AB är Snälltågets systemleverantör för att hantera utbud, försäljning och distribution av tågbiljetter.De är även generalagent för internationella biljetter inkl. interrailkort i Sverige.

Stationer i Tyskland som du kan köpa din resa till: Bamberg, Basel Bad bf, Bonn Hbf. Bremen Hbf, Dortmunt Hbf. Dresden Hbf, Düsseldorf Hbf. Erfurt Hbf. Essen Hbf. Frankfurt (Main) Hbf, Freiburg (Breisgau) Hbf, Göttingen Hbf, Hamburg Hbf, Hannover Hbf, Heidelberg Hbf, Karlsruhe Hbf, Koblenz Hbf, Köln Hbf, Leipzig Hbf, Lübeck Hbf, Wittenberg Lutterstadt Hbf, Magdeburg Hbf, Mannheim Hbf, München Hbf, Nürnberg Hbf, Regensburg Hbf, Stutgart Hbf och Weimar

Vi på Snälltåget drivs av att ge våra resenärer en trevlig och prisvärd resa! Snälltåget tar dig mellan Malmö och Stockholm året runt. Under hösten och vintern går Snälltåget hela vägen från Malmö via Stockholm till Jämtlandsfjällen och på våren och sommaren kan du åka med oss till Berlin. Till Växjö och Blekinge tar du dig vidare med våra egna anslutningsbussar – Snälltåget på väg.

Vi på Snälltåget drivs av att ge våra resenärer en trevlig och prisvärd resa! Snälltåget tar dig mellan Malmö och Stockholm året runt. Med våra nattåg kan du resa från Malmö via Stockholm till Jämtlandsfjällen under sommar och vintern. Snälltåget kör även dig även till Berlin och Hamburg 220 dagar om året samt till Österrikiska alperna under vintern. Till Blekinge, Jönköping och Växjö tar du dig vidare med våra egna anslutningsbussar – Snälltåget på väg.