Snart vänder det!

Sedan vänder det igen och vi går mot ljusare tider.

På Sobona är vi redan i full gång med att planera för våren och hoppas innerligt att vi i juni nästa år kan genomföra Sobonadagarna på plats i Gävle. Vi har gått ut med en ”save the date” och jag vill verkligen slå ett slag för Sobonadagarna den 2-3 juni nästa år och längtar till dess att vi äntligen får träffas och nätverka.

Innan vi kliver över till nästa år har vi fullt fokus på verksamhetsplanering, intensivt medlemsstöd till medlemmar som står inför avtalsbyten till årsskiftet, inledning av avtalsförhandlingar kring ny huvudöverenskommelse med Vårdförbundet och nytt avtal för beredskapsbrandmännen (RiB). Dessa avtal löper ut under våren, innan jul överlämnas mål och inriktning och sedan startar förhandlingarna efter årsskiftet.

Nu laddar vi för slutspurten av detta år, med förestående Ledarskapsdag den 10 december där vi även lanserar vår nästa stora satsning Leda för digital transformation, en kombinerad studie och verktyg för ledare inom kommunala företag som fokuserar på den digitala transformationsresa vi alla står mitt i, missa inte det!

Jag ser fram emot att träffa er medlemmar i olika konstellationer framöver!

Per Nordenstam, vd

• omvärld