Sodexo Recognized by Women’s Empowerment Principles for Championing Gender Equality

Michel Landel, Sodexo Group CEO, and Janet Awad, Region Chair of Latin America and Country President, Sodexo Chile, honored by the United Nations

New York, March 16, 2016 – In observance of International Women’s Day, over 300 leaders from business, civil society, government and the United Nations (UN) gathered at UN Headquarters in New York City for the 2016 Women’s Empowerment Principles (WEPs) event.

Since 2013, the WEPs Annual Event has included the announcement of the WEPs CEO Leadership Awards, saluting five exceptional CEOs for championing gender equality and the 7 WEPs Principles, in particular Principle One, which urges CEOs to lead by example. Michel Landel, Chief Executive Officer, Sodexo and Janet Awad, Regional Chair of Latin America and Country President, Sodexo Chile, were awarded with the 7 Principles WEPs CEO Leadership Award, which recognizes a company for for their demonstrated commitment to and implementation of policies that advance and empower women in the workplace, marketplace and community.

In particular, the UN acknowledged the Sodexo Women's International Forum for Talent (SWIFt), which underpins Sodexo's strategy for improving the group's gender balance. Launched 2009 by Michel Landel, SWIFt comprises 35 senior managers representing 15 different nationalities and all the Company’s business segments, and aims to increase the number of women in senior positions. SWIFt makes practical suggestions that have led to the progress now recognized by the French Ministry of Women's Rights.

Read more on www.sodexo.com

Quality of Life Services

Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom servicetjänster för livskvalitet, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Sodexo har verksamhet i 55 länder och våra 412 000 medarbetare servar 100 miljoner människor varje dag.

Sodexokoncernen utmärker sig för sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster och lösningar för medarbetarförmåner. Vi levererar kvalitativa och flexibla matupplevelser, skapar attraktiva och inkluderande arbetsplatser, hanterar och underhåller infrastruktur på ett säkert och miljövänligt sätt, erbjuder personligt anpassat stöd till patienter och studenter, samt skapar program som stärker engagemanget hos medarbetare.

Ända sedan dag ett, har Sodexo fokuserat på den konkreta vardagen genom sina tjänster, för att bidra till en positiv ekonomisk, social och miljömässig inverkan över tid. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.