Sodexo lanserar cafékoncept med unik trippelcertifiering av kaffe

Sodexo lanserar cafékoncept med unik trippelcertifiering av kaffe

Sodexo erbjuder nu trippelcertifierat kaffe till företag. Alla bönor som används inom konceptet Aspretto är ekologiskt odlade och allt kaffe trippelcertifierat genom Fairtrade Foundation, Rainforest Alliance och Soil Association.

Cafékonceptet Aspretto omfattar även etiskt producerat te och förpackningsmaterial.

Den ekologiska odlingen minskar mängden miljöföroreningar och utsläpp av växthusgaser. Istället för att använda artificiella och kemiska gödnings- och bekämpningsmedel förlitar sig ekologiska bönder på att utveckla en sund, bördig jord och på att odla en blandning av grödor.

En del av omsättningen inom Aspretto avsätts för STOP Hunger, Sodexos egna initiativ med syfte att bekämpa det faktum att nästan en miljard människor i världen lider av hunger och undernäring varje dag.

– Vi ser ett växande intresse för miljöfrågor och socialt ansvarstagande hos våra kunder. Hållbarhetsfrågor är ett prioriterat område inom Sodexo. Vi är med och driver den utvecklingen framåt, säger Eva Kristensson, kommunikationsdirektör Sodexo Sverige.

För mer information, kontakta:
Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör