Sodexo serverar mat under Stockholms kulturfestival

Sodexo serverar mat under Stockholms kulturfestival

Sodexo har fått uppdraget att servera mat och dryck till besökarna på Stockholms kulturfestival den 16-20 augusti. På menyn finns ett varierat utbud anpassat för både barn och vuxna.

Restaurang, café, bar och scen byggs upp på 3000 kvm stort område på Brunkebergs torg. Dagtid är både mat och underhållning anpassat för barn. Medan föräldrarna slår sig ner för en kopp kaffe eller lunch kan barnen grilla korv, lax eller banan med choklad. Barnen grillar tillsammans med en egen kock i ett intilliggande tält. Vid 17-tiden växlar både underhållning och mat över till ett vuxnare utbud med grillmat, mackor och sallader.

Stockholms Kulturfestival arrangeras och genomförs av kulturförvaltningen på uppdrag av Stockholms kommunfullmäktige. Sodexo har tidigare haft nära samarbete med Stockholms stad i samband med Volvo Ocean Race och Love Stockholm.

- Det är glädjande att få fortsätta vårt samarbete med Stockholms stad. Kulturfestivalen ger oss möjlighet att visa på vårt breda utbud av måltidstjänster. Många människor känner bara till oss som en stor leverantör av offentliga måltider, men vi lagar även mat på events och konferensanläggningar, säger Eva Kristensson, kommunikationsdirektör på Sodexo.

Festivalen är gratis för besökarna och bjuder på smakprov från all den kultur som finns att uppleva i Stockholm året runt. Restaurangen har öppet tis-tors 11.30 – 24.00, fre-lö 11.30 – 01.00. Matpriser från 30 kronor för barn och 70 kronor för vuxna.

För mer information, kontakta:
Ove Duell, Event Manager
Telefon : +46 8 5788 4589
E-post : ove.duell@sodexo.com

Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör
Telefon : +46 8 5788 5963
E-post : eva.kristensson@sodexo.com

Om Sodexo:
Med stor flexibilitet, kompetens och omtanke tar vi över, utvecklar och effektiviserar servicefunktioner i företag, institutioner och offentlig sektor. Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens - och mycket mer. Besök oss gärna på www.sodexo.se

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 6,5 miljarder kronor.

Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom servicetjänster för livskvalitet, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Sodexo har verksamhet i 53 länder och våra 422 000 medarbetare servar 100 miljoner människor varje dag.

Sodexokoncernen utmärker sig för sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster och lösningar för medarbetarförmåner. Vi levererar kvalitativa och flexibla matupplevelser, skapar attraktiva och inkluderande arbetsplatser, hanterar och underhåller infrastruktur på ett säkert och miljövänligt sätt, erbjuder personligt anpassat stöd till patienter och studenter, samt skapar program som stärker engagemanget hos medarbetare.

Ända sedan dag ett, har Sodexo fokuserat på den konkreta vardagen genom sina tjänster, för att bidra till en positiv ekonomisk, social och miljömässig inverkan över tid. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.