Sodexo serverar mat under Stockholms kulturfestival

Sodexo serverar mat under Stockholms kulturfestival

Sodexo har fått uppdraget att servera mat och dryck till besökarna på Stockholms kulturfestival den 16-20 augusti. På menyn finns ett varierat utbud anpassat för både barn och vuxna.

Restaurang, café, bar och scen byggs upp på 3000 kvm stort område på Brunkebergs torg. Dagtid är både mat och underhållning anpassat för barn. Medan föräldrarna slår sig ner för en kopp kaffe eller lunch kan barnen grilla korv, lax eller banan med choklad. Barnen grillar tillsammans med en egen kock i ett intilliggande tält. Vid 17-tiden växlar både underhållning och mat över till ett vuxnare utbud med grillmat, mackor och sallader.

Stockholms Kulturfestival arrangeras och genomförs av kulturförvaltningen på uppdrag av Stockholms kommunfullmäktige. Sodexo har tidigare haft nära samarbete med Stockholms stad i samband med Volvo Ocean Race och Love Stockholm.

- Det är glädjande att få fortsätta vårt samarbete med Stockholms stad. Kulturfestivalen ger oss möjlighet att visa på vårt breda utbud av måltidstjänster. Många människor känner bara till oss som en stor leverantör av offentliga måltider, men vi lagar även mat på events och konferensanläggningar, säger Eva Kristensson, kommunikationsdirektör på Sodexo.

Festivalen är gratis för besökarna och bjuder på smakprov från all den kultur som finns att uppleva i Stockholm året runt. Restaurangen har öppet tis-tors 11.30 – 24.00, fre-lö 11.30 – 01.00. Matpriser från 30 kronor för barn och 70 kronor för vuxna.

För mer information, kontakta:
Ove Duell, Event Manager
Telefon : +46 8 5788 4589
E-post : ove.duell@sodexo.com

Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör
Telefon : +46 8 5788 5963
E-post : eva.kristensson@sodexo.com

Om Sodexo:
Med stor flexibilitet, kompetens och omtanke tar vi över, utvecklar och effektiviserar servicefunktioner i företag, institutioner och offentlig sektor. Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens - och mycket mer. Besök oss gärna på www.sodexo.se

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 6,5 miljarder kronor.