Sodexo sponsrar Verdandi i Gävle med julmat

Den 24 och 25 december bjuder Sodexo på jullunch på Verdandi Gävles alternativa julfirande. Gävlebor som vill ha lite gemenskap och inte sitta själva är välkomna att njuta av jullunchen som består av både klassisk svensk julmat, fläskfria och vegetariska rätter.

- I samband med julhelgen stödjer vi ett antal aktiviteter på olika orter i Sverige. I stället för att ge julklappar till våra medarbetare, kunder och andra intressenter skänker vi mat och bidrar med det vi är bra på – att ge service med omtanke, säger Eva Kristensson, kommunikationsdirektör på Sodexo.

Verdandis alternativa julluncher äger rum i Andreassalen i Anderberg mellan klockan 10.00 och 15.00 på julafton och juldagen. Sodexo bjuder även på julmåltider i samarbete med Stadsmissionerna i Stockholm, Malmö och Göteborg och bidrar med julmåltider till Hela Människan RIA Center i Jönköping.

Julluncherna är en del i vårt globala projekt STOP Hunger som startades av medarbetare i USA för tio år sedan.
Sedan dess har Sodexo internationellt serverat miljontals måltider till behövande runt om i världen.

Det senaste året har Sodexo levererat cirka 200 subventionerade måltider om dagen till två daghärbärgen som drivs av Stockholms Stadsmission. Målet är att utveckla samarbetet på alla orter i Sverige där Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner har verksamhet samt att på andra orter hitta bra sätt att stödja organisationer.

Verdandi är en opolitisk organisation som arbetar för ett rättvist och solidariskt samhälle. Organisationen bildades 1896 och har rötter i nykterhets- och arbetarrörelsen.

För mer information kontakta:
Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör, tel: 08-5788 5963
e-post: eva.kristensson@sodexo.com

Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens  - och mycket mer.

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 5,7 miljarder kronor. Besök oss gärna på
www.sodexo.se.

Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Med verksamhet i 64 länder, servar vi 100 miljoner människor varje dag genom vår unika kombination av On-site Services, Benefits and Rewards Services och Personald and Home Services.

Genom mer än 100 tjänster erbjuder vi våra kunder integrerade servicelösningar som har utvecklats genom mer än 50 års erfarenhet inom reception, säkerhet, underhåll, städning, måltidstjänster, facilities management, kortlösningar, hushållsnära tjänster, daghem och conciergetjänster.

Sodexos framgångar grundas på vår oberoende ställning, vår hållbara affärsmodell och vår förmåga att ständigt utveckla och engagera våra 420 000 medarbetare över hela världen. Sodexo är medlem i CAC Next 20, CAC 40 ESG, FTSE 4 Good och DJSI Index.

Nyckeltal
19,3 miljarder euro i omsättning
420 000 medarbetare (31 augusti 2020)
11,6 miljarder euro i börsvärde (30 juni, 2021)

Sodexo i Sverige (31 augusti 2020)
322 miljoner euro i omsättning
Ca 4000 medarbetare

Quality of Life Services

Sodexo är världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Med verksamhet i 64 länder, servar vi 100 miljoner människor varje dag genom vår unika kombination av On-site Services, Benefits and Rewards Services och Personal and Home Services.

Genom mer än 100 tjänster erbjuder vi våra kunder integrerade servicelösningar som har utvecklats genom mer än 50 års erfarenhet inom reception, säkerhet, underhåll, städning, måltidstjänster, facilities management; allt ifrån tjänster och program som främjar medarbetarnas engagemang i lösningar som förenklar och optimerar deras rörlighet och hantering av kostnader till hushållsnära tjänster, daghem och conciergetjänster.

Sodexos framgångar grundas på vår oberoende ställning, vår hållbara affärsmodell och vår förmåga att ständigt utveckla och engagera våra 420 000 medarbetare över hela världen.