Sodexos internationella konferens om Quality of Life inleds i New York

Sodexos internationella konferens om Quality of Life inleds i New York

5 maj 2015, New York – Mari Kiviniemi, OECD:s vice generalsekreterare och Finlands före detta premiärminister, inleder den första internationella konferensen om Quality of Life som arrangeras av Sodexo tisdagen den 5 maj och onsdagen den 6 maj i New York. Hon står som talare i plenumet om att utforska potentialen i livskvalitet som en drivande nyckelfaktor för sociala och ekonomiska resultat.

Under två dagar kommer hundratals ledare med vitt skilda bakgrunder från näringslivet, den akademiska världen, sjukvården, välgörenhetsorganisationer och den politiska sfären, samlas för att samarbeta och utmana dagens modeller för sociala och ekonomiska resultat. Över 30 olika nationaliteter är representerade under eventet. Nästa generations ledare som kommer att driva förändring under de kommande åren deltar tillsammans med dagens inflytelserika beslutsfattare. I centrum för debatten finns en gemensam inriktning: att identifiera lösningar som främjar ekonomisk tillväxt jämte social utveckling.

”Att förbättra livskvalitet för män och kvinnor är kärnan i Sodexos mission och verksamhet och det har blivit än mer relevant med de utmaningar vi möter idag inom demografi, ekonomi, teknologi och miljö. För de flesta organisationer kommer deras nästa konkurrensfördel handla om deras förmåga att generera ett större mänskligt mervärde”, säger Michel Landel, VD för Sodexo.

”Att främja hälsa och välbefinnande, skapa förutsättningar för samlad effektivitet, garantera en säker och hälsosam fysisk miljö, skapa sociala kontakter, uppmuntra till att uppskatta individer – allt detta är avgörande för nya tillväxtmodeller. Det är därför vi står som värd för den här konferensen och samlar intressenter med så många olika perspektiv, som ser fram emot en tillväxtmodell i framtiden där ekonomisk utveckling går hand i hand med mänsklig utveckling.”

För mer information välkommen till: qualityoflifeconference.com
Eller kontakta: PRcontact.qolconference@havasww.com

Presskontakt:
Lesley Sillaman
Havas PR North America
202-491-4055
Lesley.Sillaman@havasww.com

Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Med verksamhet i 80 länder, servar vi 75 miljoner människor varje dag genom vår unika kombination av On-site Services, Benefits and Rewards Services och Personal and Home Services.

Genom mer än 100 tjänster erbjuder vi våra kunder integrerade servicelösningar som har utvecklats genom mer än 45 års erfarenhet inom reception, säkerhet, underhåll, städning, måltidstjänster, facilities management, kortlösningar och hushållsnära tjänster.

Sodexos framgångar grundas på vår oberoende ställning, vår hållbara affärsmodell och vår förmåga att ständigt utveckla och engagera våra 420 000 medarbetare över hela världen.

Nyckeltal (31 augusti, 2014)
18 miljarder euro i omsättning
420 000 medarbetare
32, 700 uppdrag
12,8 miljarder euro i börsvärde(8 januari, 2015)

Sodexo i Norden
7,5 miljarder kr i omsättning
11 000 medarbetare

Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom servicetjänster för livskvalitet, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Sodexo har verksamhet i 55 länder och våra 412 000 medarbetare servar 100 miljoner människor varje dag.

Sodexokoncernen utmärker sig för sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster, FM-tjänster och lösningar för medarbetarförmåner. Vi levererar kvalitativa och flexibla matupplevelser, skapar attraktiva och inkluderande arbetsplatser, hanterar och underhåller infrastruktur på ett säkert och miljövänligt sätt, erbjuder personligt anpassat stöd till patienter och studenter, samt skapar program som stärker engagemanget hos medarbetare.

Ända sedan dag ett, har Sodexo fokuserat på den konkreta vardagen genom sina tjänster, för att bidra till en positiv ekonomisk, social och miljömässig inverkan över tid. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.