Folkkära Tommy, internationell DJ och saxofon - Södertäljefestivalen blandar friskt

Södertäljefestivalen släpper fler artister, Tommy Nilsson, Johan Stengård, Paul Green och Tomas Kaya.

Tommy Nilsson

Tommy Nilsson har sedan mitten av 80-talet berört publiken med sin unika och kraftfulla röst. Med låtar som ”En dag”, ”Dina färger var blå”, ”Öppna din dörr” och duetten ”Allt som jag känner” kan Tommy Nilsson med fog kallas en av landets mest folkkära artister. Tommy Nilsson har nyligen synts i populära musikunderhållningsprogram som ”Så mycket bättre” (2016) och ”Stjärnornas stjärna” (2018).

Tommy Nilsson kommer till Södertäljefestivalen på lördagen 24 augusti.

Johan Stengård

Fastighetsbyrån Swedbank bjuder festivalpubliken på en konsert med en av Sveriges främsta saxofonister, Johan Stengård! Johan har spelat med världsstjärnor som ABBA, Carola, Sammy Davis Jr, Phil Collins, Michael Bolton och en mängd andra stora artister. Hans första TV-framträdande var 1973 med Björn Skifs som programvärd. Idag rymmer repertoaren allt från jazz och pop till barnvisor.

"Vi hälsar Johan Stengård varmt välkommen till Södertäljefestivalen på fredagen den 23 augusti!", säger Lena Raattamaa, event- & marknadskoordinator på Södertälje City.

Paul Green

Paul Green är en DJ och musik producent från Södertälje. Paul’s musik har spelats utav några av de största namnen i branschen så som, David Guetta, Nicky Romero, Bingo Players och R3hab. Paul har även signat en av sina nya låtar till Steve Angello’s skivbolag, Size Records, som kommer allt släppas senare i år.

Paul har spelat på några av Sveriges hetaste klubbar så som Berns (Stockholm), Club Monday (Tylösand) och Park (Kalmar). Paul Green har även fått dela scen med Diplo och Albin Myers.

Tomas Kaya

Tomas Kaya känner vi igen från Idol 2017. Efter två års hårt arbete blev han nyligen signad till Fifth Island Music (en del av Sony Music). Med över en miljon streams i bagaget kommer han tillbaka till Södertäljefestivalen under lördagen där besökare får se honom framföra nytt material.

"En av landets folkkäraste artister, en av de kändaste saxofinisterna, en lokal DJ och musikproducent som gjort material till världskändisar och en favorit i repris, vilken härlig blandning som vi hoppas besökarna kommer gilla", säger Lena Raattamaa, event- & marknadskoordinator på Södertälje City.

Södertälje City jobbar med att stärka stadskärnans attraktivitet som besöks- nöjes- & shoppingmål utifrån våra tre fokusområden tillgänglighet, trygghet och puls.

Lena Raattamaa

Event- och marknadskoordinator 073-543 11 73