Valborg med Hoffmaestro

Valborgsmässoafton 2019 blir en klassisk vårfest med betoning på "fest". Förutom körsång och vårtal är Valborg också kick-off för Kanalåret 2019 - ett jubileumsår för Södertälje som kommer fyllas av flera olika evenemang, möten och samverkansformer för att bjuda Södertäljeborna på ett år med extra-allt.

"Det finns fantastiskt mycket bra i Södertälje och Kanalåret 2019 handlar om att lyfta fram allt det ännu mer, och det gör vi bäst tillsammans, genom att samverka mellan föreningar, företag och kommun. Egentligen har ju Kanalåret 2019 redan börjat men på Valborg kickar vi igång det hela riktigt ordentligt " säger Ulf Westman, projektledare för Kanalåret 2019.

Stadsparken blir navet för hela firandet, komplett med tivoli och food trucks. Brasan kommer traditionsenligt tändas ute i vattnet utanför Borgmästarudden.

Och så en speciell överraskning: Södertäljeborna kommer att få uppleva Hoffmaestro - det eviga partytåget som rullar vidare med oförändrad kraft. Bandet kommer spela på en stor scen i Stadsparken, och inträdet är helt gratis.

"Valborg 2019 kommer bli den hetaste på länge" säger Lena Raattamaa, event och marknadsansvarig på Södertälje Centrumförening. Hon fortsätter: "Mega-hiten 'Highway man' har streamats över 50 miljoner gånger och med sina häftiga live-framträdanden tror vi Hoffmaestro kommer lyfta Valborg enormt och besökare kommer definitivt få ett härligt minne med sig.”

Valborg firas kl. 19-21 i Stadsparken/Borgmästarudden intill pendeltågsstationen. Fritt inträde.
Mer info på www.sodertaljecentrum.com

Evenemanget arrangeras av Södertälje Centrumförening i samarbete med Kanalåret 2019.

• borgmästarudden
  • stadsparken