Gå direkt till innehåll
Bovärden Martin med skruvdragaren i ena handen, visar hyresgästen Lars Holm de senaste digitala funktionerna. Foto: Annika Persson

Ny digital strategi - och den är kort!

Den digitala strategin är författad av vd Johan Braw, tillsammans med kollegorna i företaget.

"Ledstjärnan i den digitala strategin är tydlig: tjänar vi mindre pengar på att införa en digital funktion, då ska vi avstå. Tjänar vi mer är den intressant. Samtidigt ska vi minst behålla vår kvalitet eller öka den", säger vd Johan Braw.

Sölvesborgshem har under de senaste åren tagit inte stora steg, men däremot ett antal mindre. "Vi har gjort det raskt och med begränsade kostnader, eftersom vi i princip bara implementerar det som finns färdigt på systemhyllan", säger Johan Braw. "Viktigast är att vi i vår produktion ständigt arbetar med att öka vår produktivitet. Med den digitala strategin kodifierar (haha) vi den ledstjärna vi haft."

"Att chefer och medarbetare så ihärdigt arbetar med att öka vår produktivitet, är en mycket viktig faktor för att få digitaliseringsarbetet lönsamt", säger han också.

Strategin ska ersättas av en ny 2019.

Flytta in. Andas ut.

Sölvesborgshem är ett allmännyttigt bostadsbolag, som ägs av Sölvesborgs kommun. Vi har ca 1 350 allmänna lägenheter, och 300 omsorgslägenheter. Omsättningen är ca 100 mkr. Vi är 27 medarbetare.

Sölvesborgshem AB
Stortorget 1